Açık Kapı göreve başladı

İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından 81 ilde ve ilçelerde hayata geçirilmek üzere hazırlanan 'Açık Kapı Projesi' kapsamında Çerkezköy Kaymakamlığı bünyesinde oluşturulan açık kapı birimi hizmet vermeye başladı.

Açık Kapı göreve başladı
20 Mayıs 2019 Pazartesi 16:43

UZMAN KADRO İLE VATANDAŞA YARDIMCI OLUNACAK
Çerkezköy Hükümet Konağı binasında oluşturulan birimde vatandaşın talep ve önerilerini konusunda uzman personel aracılığıyla iletebildikleri, tüm başvuruların elektronik ortamda kaydedilerek ilgili birimlere yönlendirilip takip edilerek hızlı bir şekilde sonuçlandırıldığı bir kamu hizmetinin benimsendiğini belirten Çerkezköy Kaymakamı Atilla Selami Abban, “Projemiz tamamen devlet ile vatandaş ilişkisinin geliştirilmesi üzerine inşa edilmiştir. Özellikle vatandaşımızın devletin hizmetlerinden yararlanırken yaşadığı sıkıntıları çözmek üzerine oluşturulmuş bir projedir” dedi.
PROGRAMIN TANITIMI YAPILDI
Türkiye genelinde yapılması planlanan 'Açık Kapı' projesi Çerkezköy Hükümet konağında uygulamaya geçirilerek tanıtımı yapıldı. Çerkezköy Kaymakamı Atilla Selami Abban ve kurum müdürlerinin katılımı ile tanıtılan proje kapsamında, alanında uzman güler güzlü 3 kişilik ekibin vatandaşların sorunlarını ve taleplerini elektronik ortamda alarak kısa sürede sonuçlandırılmasının planlandığı belirtildi. Çerkezköy Hükümet Konağı girişinde İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından, vatandaşlarla en üst düzeyde iletişimin kurulması, taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınarak takip edilmesi hedefiyle oluşturulan ‘Açık Kapı Milletin Kapısı’ Çerkezköy bankosunun tanıtımı gerçekleştirildi.
MOBİL VE İNTERNET ÜZERİNDEN BAŞVURU İMKANI SUNULUYOR
Açık kapı birimlerine Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan herkesin başvurabileceğini kaydeden Çerkezköy Kaymakamı Atilla Selami Abban, birimde Emel Karabacak, Salim Cihan Şener, Asuman Yıldırım’ın görev yapacağını ifade ederek “Vatandaşların talep ve beklentilerinde iş ve işlemlerle ilgili bilgi eksikliğinden kaynaklı vakit kaybetmemeleri için, birden fazla kamu kurumunu ilgilendiren ortak akılla çözülmesi gereken sorunlar için, istek, öneri ve taleplerini yüz yüze gönül rahatlığıyla iletebilmeleri için açık kapı hayata geçirilmiştir. Vatandaşlarımız istek, talep ve şikayetlerini açık kapı birimine internet üzerinden açık kapı portalı ile ya da e devlet şifresi ile ve mobil uygulamayı cep telefonuna indirerek uygulama üzerinden, isteyenler için bizzat birime gelerek yüz yüze bildirebileceklerdir. Eğitimli çalışanlar burada vatandaşlarımızın sorunlarını dinleyecek ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturacaktır. Vatandaşlarımızın sorunlarının çözümü SMS yoluyla da vatandaşa bildirilecektir. Kaymakamlığa bağlı her kurumun bir açık kapı yetkilisi bulunmaktadır. Kaymakamlığımızdaki açık kapı sorumluları kurumlardaki açık kapı yetkilileriyle sürekli iletişim halinde olup vatandaşın sorunlarını da hızlı çözüme kavuşturabilmek adına ellerinden geleni yapacaklardır” dedi.
SORUNLAR ORTADAN KALDIRILMASI AMAÇLANIYOR
Abban “Başvurunun esasına göre danışma birimi olarak değil vatandaşla kurumlar arasındaki, sorun çözücü ve sorunları ortadan kaldırmak için uğraşan birim olarak çalışmaktadır. Vatandaş açık kapı birimlerine, istek, talep, şikayet veya öneride bulunabilir. Fakat her başvuru açık kapı biriminin sistemine kaydedilmeyebilir. Örneğin vatandaş nüfusa başvurmadan açık kapı birimine kimlik kartı çıkartmak istiyorum diye başvurduğunda vatandaşa öncelikle nüfusa başvurması gerektiği yönünde yönlendirmede bulunabilir” dedi.
7 İŞ GÜNÜ İÇERİSİNDE GERİ DÖNÜŞ YAPILIYOR
Birimin işleyişi hakkında da bilgi veren Abban “Vatandaş başvurusu ile başlar. DETSİS aracılığıyla ilgili kurumun açık kapı irtibat görevlisine iletilir. İlgili kurum yedi iş günü içerisinde olumlu veya olumsuz açık kapı personeline geri dönüş yapar. Son olarak açık kapı personeli vatandaşa sonuçla ilgili durumu SMS yoluyla bildirip söz konusu şikayeti sonlandırır. Bu süreç ilgili kaymakam ve bakanlık tarafından kontrol edilir” diye konuştu.
 
 
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.