Asansör bakımlarında nelere dikkat edilecek

Asansörlerde uygulanan bakımlar hakkında Çerkezköy Belediyesi yetkilileri açıklamalarda bulundu. Yeni asansör için gerekli evraklar hakkında bilgi veren yetkililer, “Sanayi sicil belgesi, Onaylanmış kuruluş tarafından düzenlenen uygunluk belgesi veya raporu, AT uygunluk beyanı ve imza sirküsü sureti, Garanti belgesi, TSE hizmet yeterlilik belgesi, Başvuru sahibi asansör monte eden tarafından asansör yaptırıcısına kesilen montaj ve proje bedeli dahil fatura, ilk periyodik kontrol raporu” denildi

Asansör bakımlarında nelere dikkat edilecek
07 Eylül 2015 Pazartesi 08:46

BAĞIMSIZ MUAYENE KURULUŞLARINCA MUAYENE EDİLECEKTİR

Asansör periyodik kontrollerinde yapıyla kapsamlı değişiklikler hakkında bilgi veren Çerkezköy Belediyesi yetkilileri, “2008 yılından beri yürürlükte olan ‘Asansör Bakım ve işletme Yönetmeliği’, 24/06/2015 tarih ve 29396 sayılı Resmi Gazete' de yayımlanarak yürürlüğe giren ‘Asansör işletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği’ ile yürürlükten kaldırılmıştır. Asansörler, "yeni asansör" ve mevcut asansör" olarak montaj yılına göre ikiye ayrılmış, gerekli güvenlik önlemleri alınan mevcut asansörlere de tescil verilmesi hususu gündeme gelmiştir. Yeni asansör: 15/08/2004 tarihinden sonra monte edilen. Mevcut asansör ise: 15/08/2004 tarihinden önce monte edilen. Yeni yönetmekteki kapsamlı değişikliklerden bir tanesi de tescil (ya da halk arasında kullanılan "tabiri ile ‘asansör ruhsatı’) alabilmek için, tescil öncesi muayene kuruluşunun yapacağı periyodik kontrol sonucu yeşil bilgi etiketi alma zorunluluğudur. Bu sayede yeni olarak monte edilmiş asansörler akredite olmuş, bağımsız muayene kuruluşlarınca muayene

edilecektir” denildi.

YETKİLİ SERVİSE YAPTIRILMASI GEREKİR

Tescil alabilmek için Belediyelere teslim edilmesi gereken evrakların yeni yönetmelikte belirtildiğini ifade eden yetkililer şunları söyledi; “Yeni asansör için gerekli evraklar: Sanayi sicil belgesi, Onaylanmış kuruluş tarafından düzenlenen uygunluk belgesi veya raporu, AT uygunluk beyanı ve imza sirküsü sureti, Garanti belgesi, TSE hizmet yeterlilik belgesi, Başvuru sahibi asansör monte eden tarafından asansör yaptırıcısına kesilen montaj ve proje bedeli dahil fatura, ilk periyodik kontrol raporu. Mevcut asansör için gerekli evraklar ise, Periyodik kontrol raporu. (TS 81-80' e göre güvenlik seviyesi artırıldığına dair) Ancak bina sorumluları apartman yöneticilerinin aylık bakım sorumluluğu devam etmektedir. Yeni monte edilen asansörlerde garanti süresi 3 yıla çıkarılmıştır. Ancak asansörün garanti kapsamından çıkmaması için asansör bakımlarının asansörü monte eden firmaya ya da onun yetkili servisine yaptırılması gerekmektedir”

YÖNETİCİLER SORUMLU TUTULACAK

Yeni yönetmelikte, eski yönetmelikte olmayan "mavi bilgi etiketi" eklenerek bilgi etiketlerinin 4'e çıkarıldığını belirten yetkililer, “Eski yönetmelikte "kırmızı bilgi etiketi" alan asansörün hemen hizmet dışı bırakılması gerekirken yeni yönetmelikte asansörün güvenli hale getirilmesi için bina sorumlularına/apartman yöneticilerine 30 gün süre verilmektedir. Aynı şekilde "sarı bilgi etiketi" alan asansörün güvenli hale getirilmesi için bina sorumlularına/apartman yöneticilerine 60 gün süre verilmektedir. Ancak bu süre zarfından asansörün kullandırılmasından kaynaklı olarak yaşanacak can ve mal kayıplarından bina sorumluları/apartman yöneticileri sorumlu tutulmuştur. Bu süre sonunda eksiklikleri giderilmeyen asansörler ise Belediye Kanununda 04.04.2015 tarihinde yapılan değişiklik ile Belediyelerce mühürlenecektir” açıklamasında bulunuldu.

SÖZLEŞME SÜRESİ İKİ YILDIR

Açıklamanın sonunda ise, “Eski yönetmelikte periyodik kontrol ücreti, herhangi alt ya da üst limite bağlı kalmadan Belediyelerin muayene kuruluşları ile yaptığı sözleşme ile belirlenirken yeni yönetmelikte ise periyodik kontrol ücretleri, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın yayımladığı tebliğde, durak sayılarına göre belirttiği taban ve tavan ücretler dikkate alınarak Belediye Meclislerinin alacağı karar doğrultusunda belirlenecektir. Çerkezköy sınırları içerisinde muayene ücreti, 14.09.2015 tarihine kadar 105,00 Türk Lirası +KDV olup, bu tarihten sonra yukarıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurularak Belediye Meclisi tarafından belirlenecektir. Yukarıda belirtilen hususlara ilave olarak; Belediye ilçe sınırları içerisindeki asansörlerin periyodik kontrolü için "UDEM Uluslararası Belgelendirme Denetim Eğitim Merkezi Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi" ile sözleşme imzalanmıştır. Sözleşme süresi de iki yıldır” ifadeleri kullanıldı.

Haber: Emrah ÇOĞALAN

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.