Bakan Selçuk Çerkezköy’de

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Çerkezköy’de okul yaptıran hayırseverlerle bir araya geldi. Düzenlenen kahvaltıda konuşan Bakan Selçuk, “Uzun süredir gelmek istediğim bir şehir burası. O yüzden burada olmak onur verici. Herkesin parası olabilir ama hayırsever olamaz” dedi.

Bakan Selçuk Çerkezköy’de
26 Mart 2019 Salı 15:09

MEDİHA TETİKOL’A SERTİFİKA VERDİ
Mediha Mehmet Tetikol Ortaokulu’nu yaptıran hayırsever Mediha Tetikol’a sertifika veren Milli Eğitim Bakanı Ziya Sekçuk, 37 hayırsever ile bir araya geldi. Milli Eğitim Bakanlığı olarak çocukları geleceğe hazırlamak için çalışmalarının sürdüğünü kaydeden Bakan Selçuk için program düzenlendi.  Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen “Tekirdağ’ın Eğitim Hayırseverleri” programına Bakan Selçuk’un yanı sıra Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, Çerkezköy Kaymakamı Atilla Selami Abban, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan, Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş, okul müdürleri ve çok sayıda hayırsever katılım sağladı. Düzenlenen programda Çerkezköy’ün Öğretmen Korosu, çeşitli türküler seslendirdi.
HAYIRSEVERLERLE BİR ARAYA GELDİ
Hayırseverler tarafından yapılan yatırımlara bakıldığında gurur verici bir tablo ile karşılaştıklarını ifade eden Bakan Selçuk, “Uzun süredir gelmek istediğim bir şehir burası. Bütün illerle ilgili analiz yaparken Tekirdağ’da bulunmayı listemize almıştık. O yüzden burada olmak onur verici. Herkesin parası olabilir ama hayırsever olamaz. Çocukların hizmetine yönelik bir takım eserler ortaya koymak herkese nasip olmaz. Buraya gelen hayırseverlere sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Türkiye’de hayırseverler tarafından yapılan yatırımlara baktığımızda ülkemiz için gurur verici bir tablo ile karşı karşıyayız. Bizim temel hedefimiz bu ülkenin çocuklarının aydınlığını arttırmak. Bunu neden istiyoruz? Çocuklarımız bayrağımızı alsınlar, yükseltsinler, bu ülkenin çocukları olmaktan gurur duysunlar istiyoruz” dedi.
EKONOMİ-EĞİTİM İLİŞKİSİNİ AÇIKLADI
Ekonomi- eğitim ilişkisine değinen Selçuk, “Ekonomimizin yükselmesi isteniyorsa normal surette eğitimimizin yükselmesi gerekiyor. Bizim ekonomi ile ilgili yapmak istediğimiz bütün hedefler aslında eğitimle ilgili hedefler. Orta gelir tuzağından söz ediliyor dünyada. Eğer orta gelir tuzağı varsa bir ülkede orada eğitim tuzağı vardır. Yani eğitimimiz orta ise ekonomimiz de ortadır. Bu yüzden eğitime yatırım yapmamız gerekiyor fakat bunları küresel normlar içerisinde yapmamız lazım. Bunu yapmamız için de bilimsel çalışmalara ihtiyaç var. Metot temelli gayrete ihtiyaç var. Bu sadece arzu etmekle, temenni etmekle yapılabilecek bir iş değil” şeklinde konuştu.
2023 VİZYONU HAKKINDA BİLGİ VERDİ
2023 eğitim vizyonu hakkında bilgi veren Bakan Selçuk, “2023 eğitim vizyonumuzda eğitimin ekonomi ile bir şekilde bağlantılı olduğunu ortaya koyan standartları dikkate alan dokümandır. Bunda dikkat edilmesi gereken birkaç husus var. Bir tanesi ‘Eğitim bir sistemdir’ ve bunun alt sistemleri vardır. Her bir alt sistemin uluslararası kriterler ele alınarak muhakkak suretle ulusal düzeyde ilişkilendirilmeye ihtiyaç vardır. Bizim Alt sistemle dikkat çekmek istediğimiz öğretmen yetiştirme, okul öncesi eğitim, öğretmen eğitimi, hizmet içi eğitim. Birçok alt sistemin birlikte ve bütünsel olarak dönüştürülmesini amaçlıyoruz. Bu yüzden bize bir yol haritası gerekiyor. 3 yıllık bir yol haritasını ortaya koymak ve ay ay sene sene ne yapacağımızı nasıl yapacağımızı, similasyon modelleriyle ortaya koymayı hedef edindik kendimize. Bütün hedeflerimizi hayata geçirmeyi hedef ediniyoruz kendimize. Bunlar Ankara’dan yapılacak çalışmalarla, sınırlı kalamaz. Oradan göndereceğimiz genelgelerle, talimatlarla okullar hayat bulmaz. Okulların mutfağı öğretmen odaları sınıflardır. Dolayısıyla bizim okullardan yola çıkan bir yol haritasına ihtiyacımız var. Bunun felsefesinde bir söz var; ‘Doğan her şey aşağıdan yukarı, ölen her şey yukarıdan aşağı doğru hareket eder’ Bizim aşağıdan yukarı doğru bir eğitimsel harekete ihtiyacımız var. Yani okullarımızdan, öğretmenlerimizden yola çıkarak, öğretmenlerimizin omuzlarından yükselecek bir işten bahsediyorum. Bunu akademisyenler olarak bizler yapamayız. Ama okulumuz bize öncülük ederse, Türkiye eğitim sisteminde çok büyük yol alır” ifadelerini kullandı.
“YENİ BİR DÜNYA DÜZENİ KURULUYOR”
Yeni bir dünya düzeni kurulduğunu dile getiren Selçuk, “Türkiye Cumhuriyeti’nde geçmişte yapılan çok büyük güzellikler var. Bizim tüm bu güzelliklerin üstüne yeni güzellikler eklemek ve ödevimizi yapmakla yükümlüyüz. Bizler eğitimle ilgili bir şey yapacaksak 2040’lara doğru yeni bir dünya düzeni geliyor. Bizim o yıllara hazırlanmamız için çocuklarımızın yeni bakış açısına ihtiyaç var. O yıllarda çocuklar bize şu soruyu soracak; ‘Bizi neye hazırladınız?’ Biz de diyeceğiz ki sizi yeni dünyaya hazırladık. Bu yüzden çok çalışmaya ihtiyaç var. Birlikte çok güzel yolculuklar yapabiliriz. Burada olduğunuz için, Milli Eğitim çocukları için gösterdiğiniz gayret için çok teşekkür ediyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizim bundan sonraki hedeflerimizde bu ülkenin ortak paydasını dikkate alan bir gelecek hayali olduğunu bilmenizi isterim. Sizin burada olmanız eğitimde vereceğiniz desteği daha da sürdüreceğinizi gösteriyor. Sizlerin desteği inanılmaz derecede önemli” açıklamalarında bulundu.
ATATÜRK POSTERİNİ KUMAŞA BASTI
Hayırseverlerle kahvaltıda buluşan Bakan Selçuk daha sonra Türk Tekstil Vakfı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Atölyelerde çeşitli çalışmalar yapan öğrencileri teker teker ziyaret eden Selçuk, Atatürk posterini kumaşa basan makinanın düğmesine kendisi bastı. Bakan Selçuk, öğrencilerle toplu fotoğraf çektikten sonra okulun konferans salonunda okul yönetimiyle beraber basına kapalı bir toplantı gerçekleştirdi.
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.