banner57

Bayramda yediklerinize dikkat!

Ramazan boyunca oruç tutanların bayramla birlikte kontrolsüz yemeye başlamasının sakıncalı olduğunu belirten İrmet Hospital’den Diyetisyen Burcu Akca, bayramda beslenme önerilerinde bulundu…

Bayramda yediklerinize dikkat!

İrmet Hospital Diyetisyeni Burcu Akca, "Orucun ardından gelen Ramazan Bayramı'nda, birdenbire aşırı yemek yemek, şeker, çikolata, ağır hamur işleri ve diğer tatlıları aşırı tüketmek, sindirim sisteminde çeşitli rahatsızlıklara yol açmaktadır. Ramazan Bayramı'nda da her zaman olduğu gibi sağlıklı beslenmeye özen gösterilmesi gerekmektedir" dedi.
Bayram nedeniyle uyarılarda bulunan Diyetisyen Akca, "Yapılan araştırmalara göre, Ramazan ayı boyunca toplam yiyecek alımı azaldığı için kilo kaybı görülmesi gerekirken, öğün sayısının azalmasına rağmen, tatlı ve tahıl ağırlıklı beslenen Türk toplumunda, nüfusun yüzde 25'inde kilo alımı görülmektedir. Bu nedenle daha fazla kilo artışı olmaması için bayramda şekerli ve hamurlu gıda tüketimine dikkat etmek gerekmektedir" uyarısında bulundu.
İşte diyetisyen Burcu Akca’nın Ramazan Bayramı’nda beslenme önerileri:
BAYRAMDA ŞUNLARA DİKKAT EDİN
1- Güne mutlaka hafif bir kahvaltı ile başlanılmalıdır.
2- Kesinlikle öğün atlanılmamalıdır.
3- Öğünler arasında en az iki en fazla 4-5 saatlik bir zaman dilimi olmalıdır.
4- Bayram ikramlarında ağır hamur tatlıları, şekerler, aşırı yağlı, çok tuzlu, kalori açısından yoğun olan yiyecekler yerine kalorisi düşük sütlü tatlılar, sebze ve meyveler tüketilmelidir.
5- Kahve gibi kafeinli içecekler fazla tüketilmemelidir.
6- Ramazan ayında su tüketiminin azalmasından dolayı vücutta oluşabilen su kaybının yerine konulabilmesi için su ve sulu besinlerin tüketimine önem verilmelidir.
7- Bayramda mide ve bağırsak bozuklukları gibi şikayetlere neden olmaması için bilinçsizce çikolata ve tatlı tüketiminden kaçınılmalı, bayram ziyaretlerinde ikram edilen şeker, çikolata ve hamur tatlıları çok dikkatli tüketilmeli, çok yoğun enerji içerdiklerinden yenilen miktar göz önünde tutularak küçük porsiyonlar hainde tercih edilmelidir.
8- Ramazanda bir ay dinlenmeye çekilen mide, bayramla birlikte ağır tatlılar ve hamur işi yiyeceklerle yorulmamalı, bu tür yiyeceklerin fazla tüketilmesi, obezite, kalp ve damar hastalıkları, hipertansiyon ve diyabet gibi hastalıklara zemin hazırladığı unutulmamalıdır.
9- Oluşabilecek kabızlığa karşı lif oranı yüksek gıdalar (Kuru baklagiller, taze sebze ve meyveler) tüketilmelidir.
10- Ramazanda oruç tutmak bireyin beslenme durumunu, vücut ağırlığını ve biyokimyasal parametrelerini önemli ölçüde etkileyen bir durumdur.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.