ÇTSO'DA AİLE ŞİRKETLERİ SEMİNERİ

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası 3. Meslek Komitesi'nin önerileriyle düzenlenen 'Aile İşletmelerinde Karşılaşılan Yönetim Organizasyon Sorunları' konulu seminer gerçekleştirildi. Konuşmacı olarak Namık Kemal Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Muhasebe ve Finansman Anabilim Dalı'ndan Doç. Dr. Ahmet Menteş katıldı. Menteş," Aile şirketleri genelde kendi finansal kaynakları dahilinde büyüyüp genişlemeyi tercih ederler. Aile servetini aşan büyük projeler halka açılma veya borçlanma gibi şirketteki aile kontrolünün azalması ve iflas gibi konuları gündeme getireceği için aile tarafından ertelenir." dedi.

ÇTSO'DA AİLE ŞİRKETLERİ SEMİNERİ
20 Haziran 2014 Cuma 07:38

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası 3. Meslek  Komitesi'nin önerileriyle düzenlenen 'Aile İşletmelerinde Karşılaşılan Yönetim Organizasyon Sorunları' konulu seminer gerçekletirildi.

SEMİNER DÜZENLENDİ
Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası konferans salonunda düzenlenen seminere Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Akın, yönetim kurulu üyesi Mustafa Çetin, Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Meclis üyeleri Rahmi Yılmaz, Mehmet Aksoy, 3 Meslek Komitesi Başkanı Erhan Deniz ile birlikte üyeler katıldı.

AİLE ŞİRKETLERİNİ TANIMLADI
"Hisselerin ya da oy haklarının çoğunluğunun şirketi kuran ya da satın alan kişi yada bir aile veya akrabalara ait olduğu şirketlerdir." diyerek seminerine başlayan Namık Kemal Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Muhasebe ve Finansman  Anabilim Dalı'ndan Doç. Dr. Ahmet Menteş, "Ailenin en az bir üyesi ya da temsilcisinin üst düzey yönetim kadrosunda yada şirket yönetiminde günlük sorumluluklara sahip olduğu şirketlerdir"dedi.

AİLE ŞİRKETLERİNİN AVANTAJLARI VAR
Aile Şirketlerinin avantajlarından bahseden Menteş, "Özellikle 2000'li yılların başındaki krizlerden sonra aile şirketi olmanın çeşitli sebeplerle aslında bir avantaj olabildiği ve dünyadaki şirketlerin önemli bir kısmının aile şirketi olduğu fark edilmeye başlanmıştır" diye konuştu.

AİLE ŞİRKETLERİNİN ORANI YÜKSEK
Türk şirketlerinin yüzde 95'i ve halka açık tüm şirketlerin yüzde75'inin aile şirketlerinden oluştuğunu kaydeden Menteş, "Aile şirketleri gayri safi yurtiçi hasılanın yaklaşık yüzde75'ini temsil etmektedir." bilgisini verdi. Aile Şirketlerinin başarı sırlarını da sıralayan Menteş, "Aile şirketlerinin nesilden nesile geçme özelliği şirketleri üçüncü şahıslar gözünde daha güvenilir kılar. Sadece günü ve kısa vadeli ihtiyaçları değil, gelecek kuşakları da düşünürler. Çoğu aile şirketi halka açık olmadığı için çabuk ve yüksek kazanç konusunda dış yatırımcılardan gelen baskı yoktur." ifadelerini kullandı.

DEZAVANTAJLARI SIRALADI
Menteş, Aile şirketlerinin dezavantajlarını da sıralarken şunları dedi: "Aile şirketleri genelde kendi finansal kaynakları dahilinde büyüyüp genişlemeyi tercih ederler. Aile servetini aşan büyük projeler halka açılma veya borçlanma gibi şirketteki aile kontrolünün azalması ve iflas gibi konuları gündeme getirdiği için aile tarafından ertelenir."

AİLE ŞİRKETLERİ DÖRDÜNCÜ NESLE ULAŞMIYOR
Türkiye'de ve dünyada aile şirketlerinin dördüncü nesle ulaşmakta güçlük çektiğini ifade eden Murat Menteş, "Gerek dünyada gerekse Türkiye'de aile şirketlerinin 3. kuşağa ulaşma konusunda yüzde 10 civarında bir oranları var. Bunun yanında ömürleri ise 25 ile 30 yıl ile sınırlı.  Bunun nedeni ise Kurumsallaşma sorunu. Yani, kurumsallaşamayan firmalar yabancılar için büyük sorun. Değişen piyasa koşulları da ömrün kısa olmasını etkiliyor. Ayrıca patronun tek karar merci olması ve emeklilik kararı alması şirketi boşluğa düşürüyor."diye konuştu.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.