banner57

ÇTSO’da, ‘İşyerinde Afete Hazırlık’ semineri gerçekleştirildi

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası’nın, Oda üyelerine yönelik düzenlediği, 2016 dönem eğitim programları kapsamında ’İş Yerlerinde Afetlere Hazırlık’ konulu seminer gerçekleştirildi. ÇTSO Konferans Salonunda gerçekleşen semineri, İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyelerinden Meteoroloji ve Afet Yönetimi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu sundu

ÇTSO’da, ‘İşyerinde Afete Hazırlık’ semineri gerçekleştirildi


 
AFET YÖNETİMİ NEDİR?
Konuşmasında “Afet yönetimi, her türlü tehlikeye karşı hazırlıklı olma, zarar azaltma, müdahale etme ve iyileştirme amacıyla mevcut kaynakları organize eden, analiz, planlama, karar alma ve değerlendirme süreçlerinin tümüdür” diyen Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, yaklaşmakta olan İstanbul merkezli ve tüm Marmara’yı etkileyecek olası depreme dikkat çekti. 
BİZİ KURTARACAK KENDİ BİLGİ VE TECRÜBEMİZDİR
Toplum olarak afete yönelik ortak dil birliğine ihtiyaç olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, şunları söyledi: “Herhangi bir afet anında bizi kurtaracak yine kendi bilgi ve tecrübemizdir. Afetin hemen ardından kurtarma ekiplerinin anında size ulaşmaları mümkün değildir. Ekiplerin bile öyle bir anda sağ kalıp kalmayacağını da kimse bilemez. Onun için bu konuda kurum ve kuruluşlar, bol bol tatbikat yapmalıdır. Tatbikatlar deprem anında yaşanacak paniği yüzde 50 oranında azaltır.”
AFETİN 4 EVRESİ
Mikdat Kadıoğlu, ayrıca genel olarak afeti ‘afet yönetimi’, ‘zarar azaltma’, ‘hazırlık’, ‘müdahale ve iyileştirme’ gibi dört ana evreden oluştuğuna dikkat çekti. Kadıoğlu’nun sunduğu ve ilgiyle izlenen seminerde ‘İşletmeniz/ kurumunuz afetlere hazır mı?’, ‘Tehlike profilinin belirlenmesi’, ‘Risklerin derecelendirilmesi’, ‘Ofisler için mevcut durum analizi’ ile ‘Olay Komuta Sistemi’ gibi konular ele alındı. 
OLASI AFETLERE HAZIRLIK
Bu bölümde katılımcılar ‘Olası bir afete karşı işletmeniz ne kadar hazırlıklı?’, ‘Afetlerin ilk dakikalarında personeliniz nasıl davranacaklarını biliyor mu?’, ‘İlk saatlerde ve ilk günlerde ne yapacağınızı biliyor musunuz?’, ‘İşletmeler insan, doğa ve teknoloji kaynaklı değişik tehlikelerin riskleri altındadır ve bunlara hazırlıklı olmak, kapsamlı ve doğru bir hazırlık ve planlamadan geçer. Ne kadar hazırlıklısınız?’ gibi konularda katılımcılar bilgilendirildi.
BİLMEDİĞİMİZ VE ÖLÇEMEDİĞİMİZ HİÇBİR ŞEYİ YÖNETEMEYİZ
Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, afetler de dâhil olmak üzere bilmediğimiz ve ölçemediğimiz hiç bir şeyi yönetemeyeceğimize dikkat çekerek: “Bu nedenle, evde, kurum, kuruluş, işletme sokakta, mahallede, ilçe, il, bölge ve ülke genelinde tehlike analizini yürütmek için gerekli bilgiler sistematik olarak toplanmalı, korunmalı, güncellenmeli ve kayıt altına alınmalıdır. Hangi tehlike ve şartların afet ve acil durum güvenliği ile ilgili olduğuna ve dolayısıyla afet planlarında ele alınması gerektiğine karar vermek için, bu tehlike ve şartlara ve bunların bulunmasına yol açan hususlara ilişkin bilgilerin toplanması ve değerlendirilmesi çalışmalarına tehlike değerlendirilmesi denir” dedi. Kadıoğlu bu bölümde de katılımcılara, tehlike analizi, veri kaynakları, tehlike haritaları, tehlike profilleri hakkında bilgilendirmede bulundu.
RİSKLERİN DERECELENDİRİLMESİ
Prof. Dr. Kadıoğlu risklerin derecelendirilmesi konulu bölümde de katılımcılara, “Riskleri belirlemek için çok sektörlü, çok disiplinli bir yaklaşımla, belirli senaryo ve stratejiler kapsamında tüm tehlike ve zarar görebilirlik analizleri yapılmalıdır. Bunun için; Riske maruz kalacak unsurları belirle ve sınıflandırma (örneğin; nüfus, altyapı, yaşam alanları, kritik tesisler, vb. gibi etki haritalarını hazırlama gibi adımların atılması gerekir” dedi. Bu bölümde katılımcılara ‘Risk analizi’, ‘Risk göstergeleri’, ‘Etki analizi’, ‘Savunmasızlık analizi’, ‘Kapasite analizi’, ‘Risk matrisi’, ‘Risk haritalamak’ gibi konular hakkında bilgilendirmede bulunuldu. 
OLAY KOMUTA SİSTEMİ 
Olay Komuta Kontrol ve koordinasyon yönetiminin amacının da farklı birimlerin eş zamanlı olarak birlikte komuta etmeyi amaçlamakta olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Kadıoğlu, bu yöntemin olayları kontrol altına almak, hayat kurtarmak mal ve çevreyi korumak için kurulan modüler ve esnek bir organizasyon olduğunu anlattı. Bu bölümde de katılımcılara ‘Olay Komuta Sistemleri-prensipler’, ‘Olay Komuta Sistemi, Geçici Görev Dağılımı’, Olay Komuta Sisteminin ne zaman kullanılacağı’, ‘Olay Komuta Sisteminde Planlama Adımları’ hakkında bilgilendirmede bulunuldu.
Haber: Uğur Kılıç
 
 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.