banner57

Diyet yapacağım diye sağlığınızı riske atmayın

İrmet Hospital Diyetisyeni Burcu Akca, popüler diyetlere karşı önemli uyarılarda bulundu. Söz konusu popüler diyetleri tek tek tanıtan Akca, "Popüler diyetleri tanıyın fakat uygulamayın, bir diyetisyenden yardım alın, hayatınızı değiştirin" diye konuştu.

Diyet yapacağım diye sağlığınızı riske atmayın

İrmet Hospital Diyetisyeni Burcu Akca, popüler diyetlere karşı uyardı. Akça, "Popüler diyetlere her zaman ve her yerde rastlamaya başladık. Uygulanması zor, size özel olmayan bu diyet programları ile amaca ulaşmak kolay gibi görünse de kaybettiklerimizi kazandıklarımızdan fazla oluyor. Çünkü standart diyetler size özel düzenlenmediği için psikolojik ve sosyal yönden sizi tatmin etmez. Oysa kalıcı başarının sırrı, sağlıklı beslenmenin bir yaşam tarzı haline getirilmesindedir" dedi.
İŞTE O DİYETLER
Montignac Diyeti, Salata-Meyve-Haşlanmış Patates Diyeti, Kan Grubu Diyetleri, Soğan Çorbası Diyeti, İsveç Diyeti, Workinggirl Diyeti, Prenses Diana Diyeti, Dr. Atkins Diyeti, Tek Besin Diyetleri, Çiğ Diyeti gibi popüler diyetleri sıralayan Akca, daha sonra tek tek bu diyetleri şöyle açıkladı:
MONTİGNAC DİYETİ
Karbonhidrat içeren besinlerle protein içerenlerin birbirinden ayrı alınması (Gıdaları ayrıştırma) esasına dayanıyor. Montignac prensiplerine göre, öncelikle gıdalar sınıflandırılıyor. Yeni enerji veren proteinler, karbonhidratlar ve yağlar ile enerjik olmayan lifler su, vitamin, mineral ve oligo elementler birlikte alınmıyor. Bu tür beslenme mide, bağırsak sistemini bozuyor ve ülsere yol açabiliyor. Ayrıca sinir sisteminde tahribat yapıyor.
SALATA, MEYVE- HAŞLANMIŞ PATATES DİYETİ
Vücudun çok az miktarda kalori ve besin öğesi almasına yol açıyor. Mide yanması, ağrısı ve kazınması şikayeti olanların bu tür rejimlerden uzak durmaları gerekir. Ayrıca bu tür diyetlerde kişide besin öğeleri eksikliğide oluşabilmektedir.
KAN GRUBU DİYETLERİ
Kişileri besinlerden uzaklaştırarak yetersiz ve dengesiz beslenmeye yöneltiyor. Mesala bu diyet tipinde X kan grubu mensuplarının kesinlikle süt ürünleri almaması gerektiği söyleniyor. Ancak, kişinin ilk tanıdığı gıdanın anne sütü olduğunu ve süt ürünlerinin çok yararlı besin değerleri düşünüldüğünde bunun zararlı bir öğüt olduğunu unutmamak gerek. Aynı zamanda bu d iyet yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıklarının yerleşmesine neden olabilmektedir.
SOĞAN ÇORBASI DİYETİ
Yağın kesinlikle yasak olduğu bu 3 günlük diyette, anlaşılacağı gibi doğru düzgün tek yemeğiniz soğan çorbası. Bir de beyaz peynir. Çay, meyve (Üzüm ve muz hariç) ile prinç lapasına çok kısıtlı olarak izin var. Vücutta doku (Kas) kaybı yaratması nedeniyle bazel metabolizma hızını yavaşlatıyor ve tekrar kilo almayı kolaylaştırıyor.
İSVEÇ DİYETİ
Vitamin ve mineral açısından son derece yetersiz, vitaminleri açısından fakir kolestrol yönünden zengin olduğu için de kalp hastalığı ve diyabet açısından da ciddi risk taşıyor. Bu diyette vücut kendini az yemeye adapte ettiği için bazen metabolizma hızı yavaşlıyor. Ayrıca B grubu vitaminerinin yetersizliğine de neden olur.
WORKİNGGİRL DİYETİ
2 haftada üç buçuk kg kaybettirmeyi hedefleyen bu programda ağırlık karbonhidratta. Yani kan şekeri ve insülin salınımı dengesizliğine yol açıyor.
PRENSES DİANA DİYETİ
İngiltere kaynaklı diyet, adını Prenses Diana'dan almış. 1 haftada 2 kg vermeyi hedefleyen program, düşük kalorili diyetler kategorisinde gösteriliyor. Besin öğreleri açısından çok yetersiz.
DR. ATKİNS DİYETİ
Yağlı maddeler ile proteinin tamamıyle serbest olduğu bu diyette şekerli tüm besinler yasak. Kalp hastalığına davetiye çıkarıyor. Karbonhidrat eksikliği vücutta 'Keton' adı verilen ve yüksek miktarı çok zararlı olabilen cisimlerin artmasına yol açabilir. Ayrıca kanda şeker düşüklüğü ve eksikliği de kendini gösterir. Aynı zamanda kalp ve böbrek sorunlarınında oluşmasına neden olabilir.
TEK BESİN DİYETLERİ
Bu diyetler sadece bir çeşit besin içerir ve gün boyunca aynı besin tüketilir, Sağlık açısından son derece sakıncalı olan bu diyetler düşük enerjilidir ve uzun süre uygulandığında besin yetersizliklerine neden olurlar.
ÇİĞ DİYETİ
Besinler pişirildiğinde vitamin, besin öğesi kaybı olur ve besinin içerisinde yer alan enzimler etkisiz hale gleir. Tohum, meyve ve sebzelerin dalından koparıldığı gibi tüketilmesi bu diyetin temelidir. Etten yoksun bu diyet bazı besin yetersizliklerine neden olabilir.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.