antalya escort
banner57

Dyt. Akca: Ramazan ayında su tüketiminize dikkat edin

Çerkezköy Özel İrmet Hospital Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Burcu Akca, Ramazan ayında beslenme ve su tüketimiyle ilgili açıklamalarda bulundu. Dyt. Akca, “Su hayati fonksiyonlarımızın devam etmesi, vücut ısısının korunabilmesi, besinlerin sindirilebilmesi, vücudumuzdaki atık maddelerin uzaklaştırılabilmesi için gereklidir. Son birkaç senedir yılın en uzun saatlerine denk gelen Ramazan Ayı su kaybetme oranımızı arttırıyor. Uzun süren sıcak günler, açlık nedeniyle su kaybı enerjini düşmesine neden olur. Ramazanda hem sıcak havanın etkisi hem de uzun saatler vücudun su gibi en temel ihtiyacının karşılanamaması sonucunda; susuzluk ve buna bağlı olarak da sağlık sorunları görülebilmektedir. Oruç tutarken metabolizmanın su ihtiyacının değişmediği, azalmadığı ve hatta sıcaklara bağlı olarak arttığı unutulmamalıdır. Vücudumuz tüm gün boyunca normal şartlarda idrar, terleme gibi etmenlere bağlı olarak 2 litre civarında suyu dışarıya atarken bu oran yaz aylarında daha fazla artmaktadır. Bu nedenle Ramazan boyunca düzenli ve bol miktarda su tüketmek sağlımız için önemli noktalardan biridir.” dedi.

Dyt. Akca: Ramazan ayında su tüketiminize dikkat edin

RAMAZANI SAĞLIKLI GEÇİRMEK ADINA SAHURUN ÖNEMİ
“Sahur önemlidir çünkü tüm gün boyunca sahurda yenen yemekler kullanılır. Bu nedenle sıkı bir kahvaltı önerilir. Çay yerine süt içilebilir. En az 60 gr. kadar peynir tüketilmelidir. Bol sebzeyi sahura da bulundurmak gerekir. Vitamin-mineral ihtiyacını karşılaması bakımından önem taşır. Beyaz ekmekler yerine tam buğday ekmekleri tüketmelidir. Hem daha tok tutarlar hem de B gurubu vitaminlerce daha zengindirler. Haşlanmış yumurta haftada 2-3 kez tüketilebilir. Yağlı yiyecekler tüm gün susama ihtiyacını arttırır. Bu nedenle yağlı yiyeceklerden uzak durulmalı ve bol su içilmelidir. Sahurda en az 600-700 ml su içilmelidir.

SAĞLIKLI BİR İFTAR MENÜSÜNDE NELER OLMALIDIR?
İftarda hızlı yemek yemek sindirimi zorlaştırır; bu yüzden yavaş yemek gerekir. Tüm besin gruplarını bir öğünde bir arada bulundurmak gerekir. Bunlar besin gurupları süt ürünleri, et ürünleri, sebze-meyveler ve tahıllardır. Her bir besin grubundan bir iki besini bir arada almak gerekir. Böylece vücut hem gerekli protein, karbonhidrat, yağını hem de vitamin ve mineralini almış olur. İftarla sahur arasında ortalama 2 litre sıvı almak gerekir. Bu sıvının temel kaynağı su olmalıdır. Bunun dışında açık çay da tercih edilebilir.

RAMAZAN AYI'NDA NE KADAR SU İÇİLMELİDİR? 
Oruç tutan kişiler en çok sıvı ve elektrolit dengesi konusunda sıkıntı çekmektedir. Ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesi ile sıvı gereksinmesi daha da yükselmiştir. Vücudun ihtiyacı kadar su tüketilmezse bu durum ciddi sorunlar oluşturabilir. Az su tüketimi sonucu uzun saatler oruç tutan kişilerde gözlenebilecek sağlık sorunlarının başında, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sıvı kaybıyla birlikte gelişen çeşitli olumsuz durum ve sağlık sorunları gelebilir.

Vücudun susuz kalmaması için iftar ile sahur arasında her saat başı 1-2 bardak su tüketilmelidir. Sıvı ihtiyacı için şekersiz kompostolar, çorbalar, doğal maden suları, meyve suları da tüketilebilir.

Özellikle iftarda, yemekten önce çok büyük olmayan 2 su bardağı su içilmelidir. Biraz bekledikten sonra çorbayla başlamak gerekir çünkü çorba en iyi geçiş besinidir. Diğer su ihtiyacı iftardan 1 saat sonra başlayarak tüm geceye yayılmalıdır. Sahur bitene kadar 2 litre su tamamlanmalıdır.

UZUN SÜREN SUSUZLUK SONRASI SU TÜKETİMİ NASIL OLMALI?
Gün boyu su tüketiminin olmamasından dolayı iftar ile sahur arasındaki 6-7 saatlik sürede günlük su ihtiyacının karşılanması gerekmektedir. Günlük sıvı gereksiniminin 2,5-3 litre arasında değiştiği düşünülürse, bu miktarın 3’te 2’sini iftar ve iftardan sahura kadar olan zaman diliminde tüketilmesi gerekir. Sahurda ise 3’te 1’lik kısmının tüketilmesi doğru olacaktır. 7 saatlik besin ve sıvı alımının olduğu bu arada 30 dakikalık periyotlar ile 1’er bardak su içmek günlük sıvı ihtiyacımızı karşılamamızı sağlayacaktır.

İftar ve sahurda sıvı alımını arttırmak için doğru besinleri tüketmekte oldukça önemlidir. İftarda hoşaf, komposto, ayran ve cacık gibi su oranı yüksek olan besin alternatiflerini diyet planında bulundurmak günlük sıvı ihtiyacımızı karşılamamıza yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra sıvı alımını arttırmak için sahurda ve ara öğünlerde su içeriği yüksek olan karpuz tüketilebilir. İftardan sahura kadar olan bu arada şeker içeriği yüksek olan gazlı içecekleri ve yağ içeriği yüksek besinler tüketmek susuzluk hissinin daha çok ve çabuk oluşmasına sebep olur. Bunun için hoşaf ve komposto yapımında ilave şeker kullanılmamalıdır. Sağlıklı bir ramazan ayı geçirmek için su tüketiminize dikkat edin.”
 
 
 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.