banner57

İftarda soğuk su içmeyin!

İrmet Hospital Diyetisyeni Burcu Akça, uzun saatler süren orucun ardından iftarın soğuk su veya soğuk içeceklerle açılmasının midede kasılmalara ve kramp girmesine yol açabileceğini belirterek, "İftarı soğuk suyla açmayın" tavsiyesinde bulundu

İftarda soğuk su içmeyin!

İrmet Hospital Diyetisyeni Burcu Akça, iftarın soğuk su ve içeceklerle açılmamasını söyledi. Akça, aksi takdirde midede kasılmalara ve kramp girmesine neden olunacağını belirterek, "İftarı soğuk suyla açmayın" dedi.
SERİN SU İÇEBİLİRİZ
Diyetisyen Burcu Akça, Çerkezköy Gazetesi'ne yaptığı açıklamada Ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesiyle oruçlu kalınan sürenin de uzadığını belirterek, "Gün içindeki normal beslenme şekli, ramazanda tam tersi bir hal aldığından ve 17 saat civarında oruçlu kalındığından gün içinde 7-8 saat kadar yemenin açık olduğu dönem var. Bunun bir kısmı da uykuya denk geliyor. Aynı zamanda sıcakların da fazla olması söz konusu. Böyle olunca beslenmenin dikkatli şekilde ayarlanması gerekiyor'' diye konuştu.
Diyetisyen Burcu Akça, uzun açlık ve susuzluk süresince dışarıda çalışmak zorunda olanların ve sıcak günlerde akşama kadar susuz kalanların, su ihtiyacı nedeniyle de iftar açılır açılmaz bol miktarda soğuk su tüketmeye çalıştıklarını belirterek, ''İftarda mutlaka su içeceğiz. Ancak çok soğuk ve buzlu suyu önermiyoruz. Çünkü bunlar birden bire boş midede kasılmalara ve kramplara yol açabiliyor. Onun için biraz serin olabilir ama buzlu ve çok soğuk sulardan ve yiyeceklerden kaçınmakta mutlak yarar var'' açıklamasını yaptı.
AYRAN VE SUYU BOL TÜKETELİM
Yaz aylarında sıcaklardan dolayı sıvı kaybının arttığına işaret eden Akça, özellikle ayran ve suyun bol bol tüketilmesini de tavsiye etti. Akça şunları kaydetti: "Ramazan ayının yaz ayına denk gelmesi, havaların sıcak olması ve sahur-iftar arasındaki sürenin  oldukça uzun olması bu ayı sağlıklı bir şekilde geçirmek için yapılan önerilerin diğer yıllara göre biraz daha farklı olmasına yol açıyor. Yaz aylarında sıcaklardan dolayı sıvı kaybı artıyor dedik. Bu durumun su ihtiyacını artırdığını, sahur ve iftar arasındaki uzun sürenin de göz önünde bulundurulduğunda en çok dikkat edilmesi gereken noktaların başında sıvı alımı gelmekte. Sahur ve iftar süreçlerinde mümkün olduğunca su içmeye özen gösterin. Elektrolit dengesini sağlamak için daha çok ayran ve taze sıkılmış meyve suları için. Daha çok sebze ve meyve tüketin. Mideyi terk etme hızı yüksek olduğundan soğuk tüketimlerden kaçının. İftarda ağır, yağlı, kızartma gibi gıdalardan mümkün olduğunca uzak durun. İftara çorbayla başlayın. İftar öğününde mutlaka sebze yemeğine yer vermek ve mümkün olduğunca iyi çiğneyerek yavaş tüketmeye özen göstermek gerekiyor. Susuzluğa karşı karpuz yiyin."
KARPUZ SU YERİNE GEÇER
Akça, bol bol su ve ayran tüketilmesi yönünde tavsiyelerde bulunurken, özellikle yaz meyvesi olan karpuza da dikkat çekti. Ramazanda öğün tüketimin sıklığındaki azalmayla birlikte görülen kabızlık şikayetini önlemek amacıyla ise iftardan bir-iki saat sonra yaz ayında olmanın avantajını da kullanarak meyve tüketimine özen gösterilmesi tavsiyesinde bulunan Akça, "Özellikle yaz meyvesi olan karpuz bol su içeriği ile iyi bir seçimdir. Sıcaklar da göz önünde bulundurarak ağır egzersizlerden kaçınmak gerekir. İftardan iki saat sonra hafif yürüyüşlerle destekleyerek daha rahat bir sindirim ve daha rahat bir uyku uyumayı sağlayabilir. Özellikle yüksek tansiyon, diyabet, böbrek hastaları gibi ve düzenli ilaç kullanması gereken kişiler oruç tutmaktan kaçınmalıdır. Sahura kalkmadan oruç tutmaya çalışmamalı, mutlaka kahvaltı niteliğinde meyve, sebze, yeşillik ve bol suyla desteklenmiş bir sahur öğünü yapılmalıdır. Sahur yapmadan oruç tutmak iftar ve sahur arasındaki açlık ve susuzluk göz önünde bulundurulursa ciddi kan şekeri düşüklükleri, tansiyon düşmelerine bağlı baş ağrısı, uyku hali, baş dönmesi, tahammülsüzlük gibi sıkıntılara neden olabilmektedir" diye konuştu.

MUTLAK SAHURA KALKIN

Oruç tutacakların mutlaka sahura kalkması uyarısında bulunan Akça, sahurla ilgili beslenme önerileri ile açıklamalarını sona erdirdi: "Bol sıvı alımına dikkat edilmeli. Sebze ve meyve tüketimine öncelik verilmeli. Et grubunda tercih sırasında tavuk, hindi, balık, dana eti olacak şekilde yapılmalı. Yemekler iyi çiğneyip, yavaş tüketmeli. Ağır, kızartma, yağlı, hamur işleri şeklindeki besinlerden uzak durmalıdır"

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.