Kavşak düzenlemesi yeterli olacak mı?

Yapılış şekli ile kazalara davetiye çıkartan ve son olarak meydana gelen kazalarda bir kişinin feci şekilde ölümü, diğerin de ise şans eseri kimsenin burnunun bile kanamaması ile sonuçlanan kazaların yaşandığı Yünsa Kavşağın'da geçtiğimiz günlerde başlatılan çalışmalar sürüyor.

Kavşak düzenlemesi yeterli olacak mı?
20 Ağustos 2007 Pazartesi 08:26

KAVŞAK YENİDEN ŞEKİLLENMEYE BAŞLADI

Bir süre önce oluşturulan heyetin verdiği iyileştirme raporu doğrultusunda Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından başlatılan çalışmalar tüm hızıyla sürerken, kavşak yeniden şekillenmeye başladı.

Bazı giriş çıkışların değiştirildiği ve ek olarak sinyalizasyon sisteminin konulduğu çalışmaların kısa bir süre sonra tamamlanacağı öğrenildi.

Önceki hali ile trafik canavarının vazgeçilmez mesai yerleri arasında bulunan bu kavşakta yapılan düzenlemeler ve çalışmalar ile kavşağın eski haline nazaran daha güvenli olacağı bildirilirken vatandaş yine de şüpheli.

BAZI GİRİŞLERİN İPTAL EDİLMESİ ŞART

Yapılan yenileme ve tekrar düzenleme ile çalışmaları ile kavşağa giriş çıkışlarda yapılan değişikliklerden sonra, bu düzenlemelerin yeterli olup olmayacağını bekleyen vatandaşlar endişeli. Bu kavşaktaki kaza riskinin tamamen ortadan kalkması için özellikle Yünsa Fabrikası'na doğru dönen yolun kapatılması gerektiğini belirten bazı vatandaşlar, riskin ancak bu şekilde ortadan kalkacağı görüşünde.

Kavşağın önceki şeklinde farklı bir kaç ayrı noktada kaza riski bulunurken şuan ki halinde ise eskiye göre daha az kaza riski bulunuyor.

Ancak meydana gelebilecek tek kaza noktası yine her zamanki gibi Yünsa Fabrikası'ndan çıkan tali yol. Kapaklı, Çerkezköy ve İstanbul'dan gelen araçların hepsi sinyalizasyon sistemi sayesinde sıra ile ortak noktadan geçiş yapacaklar. Ancak sinyalizasyon sistemi bulunmayan tek nokta olan bu tali yoldan çıkan araçlar ve özellikle ağır taşıtlar yine kazalara davetiye malzemesi durumunda.

YENİ SİSTEM ŞU ŞEKİLDE

Önceki hali ile sürücülerin korkulu rüyası halinde bulunan Yünsa Kavşağı'nın yeniden düzenlenmesi ile güzergahlar şu şekilde oluştu;

*Kapaklı'dan gelen araçlar eskiden kavşağın yanından geçerek düz gidiyorlardı, şimdi bu yol kapatıldığı için öncelikle İstanbul Otobanı'na doğru yeni yapılan yola girerek sinyalizasyon sistemine uyarak sağa veya sola dönüş yapacaklar.

*Çerkezköy'den gelen araçlar eskisi gibi yine sağa doğru dönerek kavşağa girecekler ve buradan isterlerse İstanbul yoluna, isterlerse de sinyalizasyon sistemini bekleyerek Kapaklı'ya doğru yola devam edecekler.

*İstanbul'dan gelen araçlar da yine eski sisteme göre hareket edecekler.

*Bu şekilde tekrar düzenlenen Yünsa Kavşağı'nda asıl önlemin sadece Kapaklı'dan gelen araçlar için alındığı dikkati çekiyor. Bu durumda ise dönüşe açık bırakılan Yünsa fabrikası yolu üç şerite açık olduğu ve ayrıca Yünsa kavşağından çıkan araçların da var olacağından dolayı kaza riski bu noktada artıyor.

Kavşağın kaza riskini ne kadar indirdiği, yeni düzenleme ile ne şekilde güvenlik önlemlerinin alınacağı ve güvenliğin ne kadar artacağı ise kavşak inşaatının tamamen sona ermesi ile netlik kazanacak.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.