Lojistik şefliğinde usulsüzlük iddiası!

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İstanbul 1nolu Şube Başkanı Ersin Albuz, Tren Gar’ında yaptığı açıklamada Çerkezköy Lojistik Şefliği’nde bazı usulsüzlüklerin yaşandığını iddia ederek yaptığı açıklamada, “Sendikamız üyesi Veli Bayır Çerkezköy Lojistik Şefliğinde yürütülen taşıma ve lojistik işlerinde yapılan yolsuzlukların had safhaya çıkması üzerine, kuruma sahip çıkmak adına sendikal refleksimizi göstermiş ve kurum yetkililerine gerekli uyarıları yapmıştır. Buna karşılık olarak Kurum, konuyu aydınlatmak üzere çalışmadığı gibi üyemizi de sürgün etmiştir” dedi

Lojistik şefliğinde usulsüzlük iddiası!
19 Mayıs 2016 Perşembe 11:42

 LOJİSTİK ŞEFLİĞİNDE USULSÜZLÜK İDDASI

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İstanbul 1nolu Şube Başkanı Ersin Albuz, sendika üyeleriyle birlikte Çerkezköy Tren Gar’ında basın açıklaması yaptılar. Albuz yaptığı açıklamada, “KESK'e bağlı ulaştırma iş kolunda örgütlü BTS (Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası) olarak bu gün Kurumumuzda yaşanan bazı yanlış uygulamalar, Halkalı-Kapıkule-Çerkezköy arasındaki yolcu trenlerinin işletilmemesi, Çerkezköy Lojistik Şefliğinde yaşanan bazı usulsüzlükler ve bununla ilgili olarak üyemize yapılan haksız uygulamaları sizlerle paylaşmak için toplanmış bulunmaktayız” diye konuştu.

ÜYEMİZİ SÜRGÜN ETTİLER

1991 yılında kurulan sendikamız BTS, kurulduğu tarihten bu yana çalışanlarımızın hak ve çıkarlarını korumaktadır diyerek konuşmasını sürdüren Ersin Albuz, “Öte yandan halkımızın vergileriyle ayakta duran Kurumların kimsenin malı olmadığı ve her birimiyle kamuya ait olduğu bilinciyle de Kuruma sahip çıkmayı kendisine görev bilmiştir. Yöneticilerin kurumların her kuruş parasını bu ülkenin ve kurumların gelişmesi için
harcadığının, yöneticilik görevlerini Yasal İdare İlkesi gereği mevzuat dışına çıkmadan gerçekleştirmelerinin de takipçisi de gene BTS olmuştur. TCDD Çerkezköy Lojistik şefliğinde "Puantör" olarak Devlet Memurluğu görevini yürüten Sendikamız üyesi Veli Bayır Çerkezköy Lojistik Şefliğinde yürütülen taşıma ve lojistik işlerinde yapılan yolsuzlukların had safhaya çıkması üzerine, kuruma sahip çıkmak adına sendikal
refleksimizi göstermiş ve kurum yetkililerine gerekli uyarıları yapmıştır. Buna karşılık olarak
Kurum, konuyu aydınlatmak üzere çalışmadığı gibi üyemizi de sürgün etmiştir” dedi.

MÜCADELEMİZİ ENGELLEYEMEYECEKLER

Bu keyfi uygulamalar üzerine söz konusu yolsuzlukların adli makamlara bildirildiğini sözlerine ekleyen Albuz, “Ne yazık ki Kurum soruşturmasında usulsüzlüğü ihbar eden üyemizi sorumluluk bilincinden
ödüllendirmek yerine, anlaşılamaz bir şekilde adeta usulsüzlüğü yapanları korurcasına üyemiz Veli
Bayır Haydarpaşa Liman İşletmesi Müdürlüğü'ne sürgüne göndermiştir. Hatta sürgüne gönderilmesi
yetmemiş "PUANTÖR olan unvanı da "İtfaiye Eri" olarak değiştirilmiştir. Üyemizin yolsuzlukları ortaya çıkardığı için tenzili rütbeye uğraması ve 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanundaki koruyucu hükümler dikkate alınmaksızın sürgüne gönderilmesi ne sendikal mücadelemizi, ne de usulsüzlüklere karşı mücadelemizi engellemeyecektir” ifadelerini kullandı.

ADLİ SORUŞTURMA BAŞLATILMIŞTIR

Şube Başkanı Albuz konuşmasının devamında ise şunları söyledi; “Bu süreç içinde, Çerkezköy Lojistik Şefliği'nde yük taşıma işlerinde yapılan yolsuzluklarla ilgili olarak üyemizin şikayeti üzerine Tekirdağ Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Soruşturma Numarası:2016/37 sayılı ve Soruşturma Numarası:2016/1323 numaralı Hazırlık Soruşturması ile adli soruşturma başlatılmıştır. AKP hükümeti göreve geldiği günden bu yana, ülkemiz ulaşım politikaları, ülkemiz ihtiyaçları üzerinden değil uluslararası sermayenin 1996 ve 2000'li yıllarda hazırlanan Booz-Alien Hamilton ve CANAC raporları doğrultusunda belirlenmiş ve belirlenmeye de devam edilmektedir”

FİRMALARA YENİ KAZANÇ KAPILARI AÇILIYOR

1 Mayıs 2013 Tarihli Resmi Gazetede yayımlarian ve aynı gün yürürlüğe giren yürürlüğe giren 6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi (özelleştirilmesi) Hakkındaki Kanun ile Booz-Alien Hamilton ve CANAC raporlarının yasal alt yapısının da artık hazırlandığını belirten Ersin Albuz, “Buna göre vitrin projelerin (Hızlı tren, Marmaray) ön plana çıkartılarak, Kurumun zaman içinde sermayeye peşkeş çekilmesi hedeftedir. 3 yıldan beri kapalı olan Gebze-Halkalı arası, Sivas-Samsun hattı, İstanbul-Kapıkule arası bunun göstergesidir. Bu bölgenin uzun yıliardan beri ulaşım ihtiyacının büyük bir bölümünü gideren Trakya hattında, 1 Mart 2013 tarihinden itibaren hat yenileme gerekçesi ile Halkalı-Çerkezköy bölümü (80 Km)
kapatılmış, Marmaray projesi içinde olan Halkah-Sirkeci (24 Km) bölümü de henüz açılmamıştır.
Buradaki çalışmalarda da çok sayıda soruşturulmaya açık ihaleler mevcuttur. Demiryolu alt ve üst
yapı yenileme çalışmaları, haberleşme, kamere İzleme sistemlerinin tedariki vb. inşai faaliyetler yükleniciler eli ile yapılmaktadır. Birçok ihale şartnamesinin ihtiyaca uygunluğu denetlenmemekte, bunun sonucunda işe başlandıktan sonra firmalara yeni kazanç kalemleri açılmaktadır” dedi.

YILMADAN DEVAM EDECEKTİR

BTS İstanbul 1nolu Şube Başkanı Albuz konuşmasının sonunda ise, “Birçok yapım işinde, ihaleye konu işler tamamlanmadan eksik olarak geçici kabulleri yapılmaktadır. Bu hususlarda TCDD Teftiş Kurulu tarafından soruşturmalar açılmakta ve halen devam etmektedir. Üç yılı aşkındır hattın ulaşıma açılmamış olması, ihale işlemlerinin mevzuata ve ihtiyaçlara uygun planlanmadığının bir göstergesidir. Sendikal mücadelemiz, ülke kaynaklarının birilerine peşkeş çekildiği, ulaşım politikalarının ülke ihtiyaçlarına yönelik planlandığı ve uygulandığı güne kadar yılmadan devam edecektir” ifadelerine yer verdi.  

Haber: Emrah ÇOĞALAN 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.