Milli eğitimden ‘100.Yılında 100 Eserle Çanakkale’ projesi

Çerkezköy Milli Eğitim Müdürlüğü, Çanakkale Savaşının 100.yılında örnek bir çalışmaya imza atarak ‘100. Yılında 100 Eserle Çanakkale’ projesini hayata geçirdi. Proje kapsamında ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinden katılım olarak 15 bin kişi hedeflenirken, çalışma sonunda dereceye giren öğrencilere hem çeşitli hediyeler verilecek hem de derece yapan çalışmalar kitap haline getirilecek

Milli eğitimden ‘100.Yılında 100 Eserle Çanakkale’ projesi
27 Ocak 2015 Salı 18:22

 VAR EDENİN LÜTFU; ÇANAKKALE

Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü örnek teşkil edecek bir projeyi hayata geçirdi. ‘Var Edenin Lütfu: ÇANAKKALE’ isimli yarışma düzenleyen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yarışmanın konusunu da ‘100.Yılında 100 Eserle Çanakkale’ olarak belirledi. Yarışmanın amacı hakkında bilgi veren İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Erdoğan, “Çanakkale Zaferinin 100.yılında ilk, orta ve lise düzeyindeki öğrencilerimizde Çanakkale ruhunun yansımalarını etüt etmek, verilen eserlerden hareketle Çerkezköy İlçesindeki öğrencilerimizin ruh çözümlemelerini yapıp, geleceğe yönelik doğru adımlar atmak ve projeler geliştirmek; öğrencilerimizde var olan milli, manevi ve insani duyguları gün yüzüne çıkartıp bu duyguların gelişmesinde ve artmasında onlara katkıda bulunmak; öğrencilerimizin ‘Baki kalan bu kubbede bir hoş sedâ imiş.’ Sözünün sırrına ulaşmalarını sağlamak ve bu deneyimi onlara erken yaşta yaşatmaktır” diye konuştu. 

YÜRÜTME KOMİSYONU OLUŞTURULUYOR

Erdoğan konuşmasının devamında ise, “Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği Madde 12.e.(Toplumda Türkçeyi doğru, güzel, etkili kullanma bilincini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak)  Madde 5 — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır. Yarışma yürütme komisyonu ise Bir şube müdürü, farklı okullardan 2 Sınıf Öğretmeni, 2 Sosyal Bilgiler Öğretmeni, 3 Türkçe Öğretmeni, 3 Edebiyat Öğretmeni ve 2 Tarih Öğretmeni olacak” açıklamasında bulundu.

PROJE SONUNDA ESERLER KİTAPTA TOPLANACAK

Yarışmanın hedef kitlesi hakkında da bilgi veren Hüseyin Erdoğan, “Çerkezköy de ki ilk, orta ve lise düzeyindeki tüm öğrenciler bu yarışmaya katılabilecekler. 15 Ocak tarihinde başlayan ve 20 Şubat tarihinde sona erecek olan yarışmaya da katılım olarak 15 bin öğrenci hedefliyoruz. Farklı önemli günleri hedef alan eserlerin yayımlanmasıyla her yıl devam ettirilmesi ve ilçeye has bir kitap arşivinin oluşturulması hedefleniyor. Her okuldan tek türde veya farklı türlerde en az 5eser, okullarda kurulacak komisyonlar tarafından seçilip, belirlenen e-mail hesabına ([email protected]) posta yoluyla ve ilçe Milli Eğitim müdürlüğüne elden teslim edilecektir. 20 Şubat tarihine kadar eser teslim edilecek. Diğer yandan 20 Şubat-1 Mart tarihleri arasında eser seçimi ve 10-15 Mart tarihleri arasında da kitap basımı yapılacak. Basılacak kitapta eserleri yer alan öğrencilere Katılım Belgesi verilecektir” dedi.

EMEĞİ GEÇEN İSİMLER

Projenin hayata geçirilmesinde emeği olan isimlerden de bahseden Erdoğan, şöyle devam etti; “Güllü Kazak, Kemal Şahin, Yahya Kemal Gebeş, Nevzat Böğüş, Ali Ercan, Hasan Sağlam ve İrfan Danışmaz. Bu öğretmenlerimize göstermiş oldukları farkındalık ve emekleri için teşekkür ediyorum”

YARIŞMANIN ŞARTNAMESİ

‘Çanakkale Zaferinin 100.Yılında 100 Eser projesinin şartnamesi ise şu şekilde; “Çerkezköy’deki ilk, orta ve lise düzeyindeki okullarımızın öğrencileri yarışmaya katılacaktır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Proje Koordinasyon Birimi projeyi yürütmekle sorumludur. Yarışmaya gerekli katılımı sağlamak adına okul müdürlüklerince gerekli tedbirler alınacaktır. Yarışmaya katılmak isteyen öğrenciler, okul müdürlüğüne eserleri ile başvuru yapacaklardır. Okul müdürlükleri kendi bünyesinde; okul müdürü başkanlığında veya görevlendirdiği bir müdür yardımcısı başkanlığında, okul öğretmenlerinden oluşan bir “Eser İnceleme Komisyonu” oluşturacaktır. Bu kurul en az üç en fazla yedi öğretmenden oluşacaktır. Eserler hikaye, şiir ve kompozisyon türlerinde olacaktır. Eserlerde; tarih, din, vatan, millet, istiklal, medeniyet, aile, kahramanlık, Çanakkale zaferinin ruhuyla ilgili görüş ve düşüncelere yer verilecektir. Eserler öğrencilerin kendi eserleri olup, daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış olacaktır. Aksi bir durumda sorumluluk kişiye ait olacaktır. Yollanacak eserlerin telif hakkı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne aittir. Yarışmaya eser gönderecek öğrencilerimiz bunu daha önceden kabul etmiş sayılacaktır. Her okuldan tek türde veya farklı türlerde en az 5 eser, okullarda kurulacak komisyonlar tarafından seçilip, belirlenen e-mail hesabına ([email protected]) posta yoluyla ve ilçe Milli Eğitim müdürlüğüne elden teslim edilecektir. Şiir türünde serbest ve hece ölçüsü kullanılabilir. Şiirin uzunluğu en fazla iki sayfa olacaktır. Kompozisyon türünde verilecek eserler en fazla iki sayfa olabilecektir. Hikaye dalında verilecek eser en fazla beş sayfa olacaktır. Okullardan gelen eserler ilçe proje ekibinde yer alan öğretmenlerimiz tarafından 20.02.2015-01.03.2015 tarihleri arasında değerlendirmeye tabi tutulacaktır. Değerlendirme sonuçları 02.03.2015 tarihinde ilan edilecektir. 02.03.2015- 17.03.2015 tarihleri arasında seçilen eserler basılacak olan kitapta yer alacaktır. Kitapta eserleri yer alan öğrencilerimize katılım belgeleri, verilmek üzere ilgili okul müdürlüklerine yollanacaktır. Bu şartnamede belirtilen hususları İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü değiştirme ve yürütme yetkisine sahiptir”

Haber: Emrah ÇOĞALAN

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.