banner57

Ramazan ayında nasıl beslenmeliyiz?

Özel Optimed Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Diyetisyen Tuğçe Ünlüdağ, ramazanda beslenme hakkında yaptığı açıklamada, “Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalı ve bu öğünde süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve kurubaklagil yemeklerinden oluşan bir öğün tercih edilmelidir” dedi.

Ramazan ayında nasıl beslenmeliyiz?

HAŞLAMA VEYA FIRIN YEMEKLERİNİ TERCİH EDEBİLİRSİNİZ
Özel Optimed Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Diyetisyen Tuğçe Ünlüdağ, Ramazan ayında nasıl beslenilmesi hakkında açıklamalarda bulundu. Ünlüdağ yaptığı açıklamada, “Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalı ve bu öğünde süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve kuru baklagil yemeklerinden oluşan bir öğün tercih edilmelidir. İftar yemeğine başlarken doyurucu ve sindirimi kolay çorba ile başlamak, 15- 20 dakika sonra ana yemeğe geçiş yapmak gerekir. Ana yemek tercihlerimiz yağlı, kızartma veya hamur işi gıdalar yerine ızgara, haşlama veya fırın yemeklerini tercih edebilirsiniz” açıklamasında bulundu. 
SIVI İHTİYACI MUTLAKA KARŞILANMALIDIR
Sahur öğününü kesinlikle atlanmaması gerektiğini ifade eden Ünlüdağ, “Sahur öğününü atlamak hem metabolizmanızı daha da yavaşlatacak hem de açlık süresini uzatacağından baş ağrısı ve kan şekeri düşüklüğü gibi sıkıntıların yaşanmasına sebep olacaktır. Ramazan ayında bol lifli ve posalı yiyeceklerin tercih edilmesinde fayda vardır. Uzun süre açlık, kabızlık sorununun artmasına da sebep olabilmektedir. Ekmek ürünlerinin kepekli veya tam taneli olanlarından yana tercih yapmak, pirinç pilavı yerine bulgur pilavı veya kuru baklagillerin tercih edilmesi, sebze ve meyve tüketimine ağırlık verilmesi bu dönemde yaşanabilecek kabızlık sorununu önleyecektir. Günlük su ihtiyacımız 1,5-2 lt iken, sıcak aylarda bu gereksinim 2-2,5 lt’e çıkmaktadır. Ramazan ayında da sıvı ihtiyacının mutlaka karşılanması gerekir. Ramazan ayında tüketilen besinlerin pişirilme yöntemlerine de dikkat etmekte fayda var. Çok yağlı ve kızartma usulü pişirilmiş yiyecekler yerine ızgara, fırında, haşlama veya buğulama yöntemleri ile pişirilmiş yiyecekleri tercih etmek sizi mide krampları, reflü, mide yanması ve hazımsızlıktan koruyacaktır” ifadelerini kullandı.
ORUCU ŞEKER İÇERİĞİ YÜKSEK OLAN YİYECEKLERLE AÇIN
Tuğçe Ünlüdağ, konuşmasının devamında iftarda yaşanılan açlık ile mideyi çok hızlı doldurmamak gerektiğine dikkat çekerek, “Ani mide gerginliği tansiyonunuzun yükselmesine ve nörölojik hormonların hızlı salgılanmasına yol açar. Bu nedenle yemeklerinizi mümkün olduğunca yavaş ve iyi çiğneyerek tüketiniz. Özellikle sahurda çok tuzlu yiyecekleri tüketmemeye özen gösteriniz. Tüketeceğiniz tuzlu gıdalar susuzluğunuzu arttıracaktır. Çok yağlı yiyecekler, ağır hamurlu şerbetli tatlılar, metabolizmanızı yavaşlayacağından kilo almanıza sebep olacaktır. Bu besinler aynı zamanda sindirim sistemi rahatsızlıklarını da bu süreçte beraberinde getirecektir. Orucunuzu şeker içeriği yüksek olan kuru hurma, kuru kayısı gibi kuru meyvelerle açabilirsiniz” diye konuştu.
İFTARDAN SONRA HAREKETLİLİĞİNİZİ MUTLAKA ARTIRIN
Ünlüdağ konuşmasının sonunda ise şunları söyledi; “İftarda tüketeceğiniz çorba hem bir miktar sıvı ihtiyacınızı karşılayacaktır hem de mide doygunluğunuzu arttıracaktır. İftardan 15-20 dakika sonra ana yemeğinize geçiniz. İftar sofranızda farklı besinlere yer vermeye çalışın. Haftada 1-2 defa kırmızı et, 1-2 gün balık, 1-2 gün kuru baklagiller, hafta 1-2 gün sebze yemeği beslenmenizde sağlıklı bir dengeyi kurmanızı sağlayacaktır. İftardan 1,5-2 saat sonra yapacağınız hafif tempolu bir yürüyüş besinlerin sindirimine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda yavaşlayan metabolizmanızı hızlandıracaktır. Tatlı tüketiminizi haftada 2-3 defa ile sınırlayın. Ramazan ayı boyunca kilo almamak, formda kalmak ve sağlıklı beslenmek için mutlaka sahura kalkın, iftardan sonra mutlaka hareketliliğinizi arttırın, azar azar ve sık sık beslenmeye çalışın, besinlerinizi sağlıklı yöntemlerle pişirin ve bol sıvı alın”
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.