Sağlık personeline yıpranma payı verilsin

CHP PM Üyesi Tekirdağ Milletvekili Candan Yüceer, hekimlere ve yardımcı sağlık personeline, "yıpranma payı" verilmesi için kanun teklifi verdi. Sağlık çalışanlarının hizmet verdikleri hasta sayısının çok fazla ve çalışma saatlerinin çok uzun olduğuna dikkat çeken Yüceer, “Sağlık hizmetinin kalitesinin yükseltilebilmesi hekimleri, sağlık çalışanlarını, hastaları mağdur ve mutsuz etmeden, haklarını vererek sağlanabilir” dedi

Sağlık personeline yıpranma payı verilsin
31 Temmuz 2015 Cuma 16:29

 CHP PM Üyesi Tekirdağ Milletvekili Candan Yüceer, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifini TBMM Başkanlığına sundu. Yüceer, halk sağlığı için kesintisiz hizmet veren hekimlere ve yardımcı sağlık personeline, 5510 sayılı kanunun 40.maddesine ek yapılarak "yıpranma payı" verilmesini istedi. Yüceer, sağlık çalışanlarının büyük bir özveri ve emekle yirmi dört saat esasına göre yurttaşlara kesintisiz sağlık hizmeti sunduğu belirtti. Yüceer, “Personel eksikliğinden kaynaklanan iş yükü, yoğun iş temposunun ardından bitmek bilmeyen nöbetler, fazla mesailer sağlık çalışanlarını her geçen gün biraz daha yıpratmaktadır. Ayrıca sağlık çalışanlarının hizmet verdikleri hasta sayısı çok fazla ve çalışma saatleri çok uzundur” dedi.

RİSK FAKTÖRÜ YOĞUN

CHP’li Yüceer, sağlık sektörünün, uzun süreli çalışma, aşırı iş yükü, zaman baskısı, yetersiz dinlenme araları, fiziksel olarak kötü iş koşulları gibi stresle ilgili risk faktörlerini yoğun olarak içerdiğini kaydetti. Yüceer, sağlık çalışanlarının tıbbi uygulamalar sırasında, hizmet yoğunluğuna göre değişmek üzere uzun süre ayakta kalma, nöbetlerde uykusuzluk, beslenme düzensizlikleri ile karşı karşıya kaldığını bildirdi.

SAĞLIK ÇALIŞANI DEĞERSİZLEŞTİRİLDİ

Yüceer, “Sağlık emekçilerinin sağlık ve güvenlik riskleri diğer sektörlere göre de oldukça yüksektir. Birçok sağlık çalışanı, mesleğini icra ederken çeşitli sağlık-güvenlik riskleri ve tehlikelerle karşı karşıya kalmaktadır. Bundan dolayı hastalanmakta, yaralanmakta, sakat kalmakta veya ölmektedirler” dedi.  Yüceer, Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın, sağlık hizmetlerinin etkili, verimli ve hakkaniyete uygun bir şekilde organize edilmesi, finansman sağlanması ve sunulması olarak açıklandığını ancak şimdiye kadar yapılanların hayal kırıklığı yarattığını bildirdi. Yüceer, sistemin, Sağlık Bakanlığı’nı sadece politika üreten, standart koyan ve denetleyen bir konuma indirgediğini, devlet hastanelerini ticarethaneye dönüştürdüğünü ve sağlık çalışanını değersizleştirdiğini kaydetti.

32 BİN SAĞLIK ÇALIŞANI SALDIRIYA UĞRADI

Yüceer, teklifin gerekçesinde şunları kaydetti:

 “Sağlıkta Dönüşüm Programı” adı altında performans uygulamaları, kamu hastane birlikleri ve kanun hükmünde kararnamelerle sağlık hizmeti nitelik ve kalite kaybı yaşandı.  Bunların doğal sonucu olarak da hekimler ve sağlık çalışanlarının çalışma alanları iyice daraltıldı ve çalışma huzuru kalmadı. Hekimleri verimlilik ve performans ölçütleriyle değerlendiren bu yeni sağlık sistemi, hastayı da müşteri olarak konumlandırdı. Sağlıkta Dönüşüm’le birlikte gece gündüz demeden mesai yapan yüz binlerce sağlık çalışanı, şiddete, en çok maruz kalan kesim konumuna geldi. 113 Beyaz Kod kayıtlarına göre son 3 yılda 18 bini hekim, 13 bini diğer sağlık çalışanları olmak üzere toplam 31 bin 767 sağlık çalışanı şiddete maruz kaldı. Bu kabul edilemez saldırıların üçte biri fiziki saldırılardır.

SAĞLIKTA ŞİDDET SIRADANLAŞTI

Şiddetin diğer işyerlerine göre en çok sağlık alanında ortaya çıktığını, diğer sektörlere göre şiddete uğrama yönünden 16 kat fazla olduğunun tespit edildiğinin altını çizen Yüceer,  “Sağlık hizmeti hekimi, hemşiresi, sağlık personeli ve hastalarla bir bütündür. Sağlık hizmetinin kalitesinin yükseltilebilmesi hekimleri, sağlık çalışanlarını, hastaları mağdur ve mutsuz etmeden, hak ettiğini, haklarını vererek sağlanabilir” dedi. 

Haber: Uğur Can Avcılar

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.