antalya escort
banner57

SAĞLIKLI BESLENMEDE 12 ADIM

Tekirdağ Sağlık İl Müdürlüğü yaz aylarının gelmesiyle birlikte vatandaşları sağlıklı beslenme konusunda uyardı. İl Sağlık Müdürlüğü "Sağlıklı Beslenmede 12 Adım" adı altında beslenirken dikkat edilecek hususları broşür haline getirerek dağıtmaya başladı.

SAĞLIKLI BESLENMEDE 12 ADIM

Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü tarafından yürütülen projesi kapsamında "Sağlıklı Beslenmede 12 Adım" adıyla hazırlanan beslenme listesi Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü'nce kamuoyuna duyurulmaya başlandı. İl Sağlık Müdürlüğü broşür haline getirdiği 'Beslenmede uyulması gereken hususlar'ı merkez ve ilçelerde vatandaşların ulaşabileceği yerlere asmaya başladı.
Sağlık Bakanlığı'nca hazırlanan ve İl Sağlık Müdürlüğü'nce yürütülen proje kapsamında yapılan uyarılar şöyle:
GÜNLÜK ALINMASI GEREKEN BESİNLER
1- Günlük yediğiniz besinlerin çok çeşitli olmasına özen gösterin ve bu besinlerin çoğunluğunu hayvansal gıdalar yerine bitkisel gıdalardan seçiniz.
2- Günlük beslenmenizde ekmek ve tahıl grubu gıdaların (bulgur, mısır, pirinç, makarna vb.) bulunmasına özen gösteriniz.
3- Her gün birkaç kez çeşitli taze sebze ve meyve yiyiniz (Günde 5-7 porsiyon)
YAĞ TÜKETİMİNE DİKKAT
4- Her gün orta düzeyde fiziksel aktivite yaparak vücut ağırlığınız tavsiye edilen sınırlarda tutunuz (Beden kitle endeksi 20-25) olmalıdır)
5- Günlük yediğiniz yağ miktarını kontrol edin. Yağdan gelen enerji miktarı, toplam enerjinin %30’unu geçmeyecek şekilde olmalıdır. Yemeklerinizde hayvansal kaynaklı yağlar yerine doymamış yağ asitlerinden zengin bitkisel sıvı yağları, zeytin yağı, ayçiçek, mısırözü vb. yağları kullanınız.
6- Yağlı et ve et ürünler, yerine balık, tavuk, hindi veya fasulye, nohut, mercimek gibi kurubaklagilleri yiyiniz.
AZ ŞEKERLİ BESİN TÜKETİMİ
7- Yağsız veya az yağlı süt ve süt ürünlerini (Yoğurt, peynir, kefir vb.) yiyiniz.
8- Az şekerli besinleri tercih edin, çay şekeri gibi rafine şekerleri mümkün olduğunca tüketmeyin, tatlılar ve şekerli içeceklerin tüketimini sınırlandırınız.
9- Günlük tuz alımını azaltınız (Ortalama 1 çay kaşığı)
ALKOL KULLANMAYIN
10- Mümkünse alkol kullanmayın. Eğer kullanıyorsanız en aza indiriniz.
11- Besinlerinizi güvenli ve hijyenik bir şekilde hazırlayınız. Yiyeceklerinizi pişirirken, haşlama, ızgara, fırında ve buharda pişirme yöntemlerini tercih ediniz. Kızartmalardan kaçınınız. Böylece yemeklerinize ekleyeceğiniz yağ, tuz ve şeker miktarlarını azaltmış olursunuz.
12- Bebeklerinizi ilk 6 ay sadece anne sütüyle besleyeniz ve 6 aydan sonra uygun besinlere başlayarak yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayınız.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.