Tapuda lisanslı aracılık dönemi

Çerkezköy Emlakçılar Derneği Başkanı Serkan Karagöz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından 'Tapuda lisanslı aracılık dönemi'nin başlatıldığını kaydederken, 2013'te hayata geçecek sisteme göre; vatandaşların tapudaki işlemlerini lisanslı uzman kişiler tarafından yürütüleceğini dile getirdi

Tapuda lisanslı aracılık dönemi
15 Ağustos 2012 Çarşamba 23:12

Çerkezköy Emlakçılar Derneği Başkanı Serkan Karagöz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün Tapuda lisanslı aracılık uygulaması ile ilgili bilgi verdi.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan yapılan açıklama ile ilgili bilgi veren Çerkezköy Emlakçılar Derneği Başkanı Serkan Karagöz, “Açıklama kapsamında, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini belirleyen yönetmelik taslağı kapsamında lisanslı uzman kişileri belirleyerek, vatandaşa rehberlik hizmeti sunacak” diye konuştu. Karagöz, vatandaş ile lisanslı aracı arasında imzalanan sözleşme sonucunda, vatandaşın tapudaki işlemleri bitince sadece imza atmış olacağını kaydetti.
LİSANS SINAVLA VERİLECEK
2013 yılı içerisinde hayata geçecek sistem öncesinde, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün sınav açacağını belirten Karagöz, “Sınava en az dört yılık eğitim veren yükseköğretim kurumları ile Tapu ve Kadastro Meslek Yüksek Okulu'ndan veya emlak ve emlak yönetimi konularında eğitim veren en az iki yıllık bir yüksek okuldan mezun olanlar başvurabilecek. Türkiye'de yerleşim sahibi olmayanlara da sınava başvuru hakkı tanınmayacak” diye konuştu.
LİSANS ALANLARA EĞİTİM
Sınavı kazananların Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nde kayıt altına alınacağını ifade eden Karagöz, “Sicil kayıtları oluşturulan kişiler daha sonra meslek etiği ve ahlak kurallarına uyacağına dair yemin edecek. Kayıt altına alınan lisans sahiplerine tapu ve kadastro mevzuatı ile uygulamalarına ilişkin konularda en az iki hafta genel müdürlükçe belirlenecek usul ve esaslara göre zorunlu eğitim verilecek. Müdürlük isterse eğitim süresini uzatabilecek” cümlelerine yer verdi.
Karagöz açıklamasının devamında, lisans, kimlik belgesi ve kaşe verilen lisanslı aracıların kendi işyerlerini açıp, işyerlerinin adresini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'ne bildirmesi gerektiğini kaydederken, vatandaşların isterse aracısız kendi işini kendi de yapabileceğini, isteyen emlakçıların da şartları uygun olduğunda lisans alabileceğini dile getirdi.
Karagöz konuyla ilgili yaptığı açıklamaya şöyle devam etti: “Lisans sahibinin hizmeti karşılığında alacağı ücret, asgari ücret tarifesi, her yıl ocak ayının ilk haftası içerisinde genel müdürlük tarafından belirlenip, ilan edilecek. Lisanslı aracılar işlerini takip ettiği kişilerden ücretini alacak. Lisans sahibi kişiler, mevcut ücret tarifesini uygulayacak ve fiyat farkı talep edemeyecek. Lisanslı aracıları, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü denetleyecek. Tapu, lisans sahiplerine uyarma, lisansın geçici iptali ve lisansın sürekli iptali cezalarını verebilecek.”

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.