TREDAŞ Müşteri Hizmetleri’nde ‘Yapay Zeka’ dönemi

AVRUPA ELEKTRİK DAĞITIM SEKTÖRÜNÜN İLK YAPAY ZEKA DESTEKLİ DİJİTAL ASİSTAN UYGULAMASI “TREDAŞ ENERJİK” DEVREYE ALINDI

TREDAŞ Müşteri Hizmetleri’nde ‘Yapay Zeka’ dönemi
Tamer Avcılar
Tamer Avcılar
30 Aralık 2020 Çarşamba 11:37

Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ), müşteri hizmetleri yönetiminde yazılı ve sözlü insan konuşmasını taklit edebilen Avrupa’nın ilk ve tek yapay zeka destekli dijital asistan uygulaması “TREDAŞ Enerjik”i devreye aldı.
Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak dijitalleşme uygulamalarına yoğunlaştıklarını belirten TREDAŞ Genel Müdürü Reşit Bilgili, müşterilerin talep ve sorularını hızlı ve kaliteli şekilde insan müdahalesi olmadan yanıtlayabilecek yapay zeka destekli dijital asistan uygulamasının tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirildiğini belirtti.
Uygulama kapsamında kullanılan yapay zekaya bölge halkının daha rahat iletişim sağlaması için ‘Trakya Lehçesi’ öğretildi; telefon üzerinden erişme imkanı olmayan işitme engelli bireyler de yazılı komutlar sayesinde ‘Dijital Asistan’ı rahatça kullanabilecek. 
Elektrik dağıtım sektörüne farklı bir boyut kazandıracak uygulama Google Asistan’a entegre edildi.
 
Avrupa Elektrik Dağıtım Sektöründe İlk
 
Avrupa elektrik dağıtım sektöründe bir ilk olan dijital asistan uygulaması ile müşteriler, zamandan tasarruf ederken,taleplerini saniyeler içinde iletebiliyor. Google Asistan uygulaması ile entegre çalışan“TREDAŞ Enerjik”, müşterilerin sesli komutlarını da algılayarak elektrik dağıtım faaliyetlerinde her türlü bilgiyi müşterilerine aktarabiliyor.
 
Çağrı Merkezlerinde Yoğunluğu Azaltacak
 
Elektrik kesintilerini minimize ederek müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkarma hedefiyle2016 yılında kurulan Operasyon Merkezive Çağrı Merkezi ile de entegre biçimde çalışan yapay zeka dijital asistan, saniyeler içinde başvuruları çözüme kavuşturuyor.
 
Çağrı Merkezi müşteri temsilcisinin yaptığı işlemleri birebir yapabilen “TREDAŞ Enerjik”, müşterilerden geri bildirim alarak raporlayabiliyor.
 
Webden, cepten ve tabletten kullanıma sunulan “TREDAŞ Enerjik”, aynı zamanda Google Asistan eklentisi ile kullanıcılara benzersiz bir müşteri deneyim hizmeti sunuyor.
 
Genel Müdür Bilgili, “Yapay Zeka Destekli Uygulamalar Hayatı Kolaylaştıracak”
 
TREDAŞ Genel Müdürü Reşit Bilgili, yapay zeka teknolojisininTürkiye’de farklı sektörlerde müşteri hizmetlerine entegre edildiğine değinerek, uygulamanın elektrik dağıtım sektöründe ilk kez kullanıldığının altını çizdi.
 
Müşteri hizmetleri alanında son yıllarda büyük teknolojik yatırımlar yaptıklarını belirten Bilgili, sözlerine şöyle devam etti:
 
“Müşterilerimize dijital deneyim sunmak için geçtiğimiz yıl çıktığımız yolda artık mutlu sona ulaştık. Çalışanlarımızın yüksek enerjisinden esinlenerek‘TREDAŞ Enerjik’ adını verdiğimiz, alanında Avrupa’daki ilk olacak yapay zeka destekli dijital asistan uygulamamızı 2020 bitmeden devreye alıyoruz.Yapay zeka destekli uygulama ile bölgemizde çok daha verimli, etkin ve hızlı hizmet vererek müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutacağız.Ülkemizde yapay zeka gibi teknolojik gelişmelerin daha fazla ve etkin kullanılması için hepimize önemli görevler düşüyor. Yakın gelecekte yapay zeka destekli uygulamalar, hayatı daha kolay hale getirecek. Yakın gelecekte enerji sektöründe dijital dönüşümün daha da hızlanmasını bekliyoruz.”
 
Yapay Zekaya Trakya Lehçesi Öğretildi
 
TREDAŞ Çağrı Merkezi Yöneticisi Ömer Yalçın dauzun soluklu bir projenin başarılı şekilde hayata geçirildiğini ifade ederek, yapay zekaya Trakya lehçesinin de öğretildiğini belirtti.
 
Yalçın, TREDAŞ’ın Trakya bölgesinde hizmet verdiğinden dolayı yoğunlukla kullanılan lehçeleri de tanımladıklarını ifade ederek, “Bölge halkının dili önemli. Yapay zeka, sürekli öğrenebilen ve öğrettiklerini uygulayabilen bir yapıya sahip. Bölgeden arıza bilgilerini yazarken de bunu düşünerek Trakya lehçesine uygun hale getirdik” dedi.
 
TREDAŞ Enerjik’in Türk mühendisliği ürünü olduğunu anlatan Yalçın, Facebook, Google Android ve IOS işletim sistemlerine entegre edildiği bilgisini aktardı. Google Asistan uygulamasında “TREDAŞ Enerjik ile görüşmek istiyorum” cümlesinin bağlantı için yeterli olacağını vurgulayan Yalçın, olası doğal afet ve kriz durumlarında, müşterilerin başvurularında yapay zekayı daha etkin kullanabileceklerini kaydetti.
 
İşitme Engelliler de Kullanabilecek
 
Çağrı Merkezi hizmetlerinden yararlanamayan işitme engelliler için de yapay zeka destekli dijital asistan uygulamasının faydalı olacağını anlatan Yalçın, “TREDAŞ Enerjik, işitme engelliler için de bir çözüm yolu haline geldi. Çağrı Merkezi ile konuşamayan işitme engelliler, rahatlıkla ve kısa süre içinde yapay zekayı kullanarak başvurularını iletebilecek.
 
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.