TREPAŞ, bilişim altyapısını güçlendiriyor

Trakya Elektrik Perakende Satış A.Ş. (TREPAŞ), müşteri ilişkileri, tahakkuk faturalama, tahsilat ve raporlama süreçleri için kullandığı mevcut bilişim alt yapısını daha entegre, tutarlı ve efektif bir sistemle değiştirerek teknolojik yatırımlarını sürdürüyor

TREPAŞ, bilişim altyapısını güçlendiriyor
29 Ocak 2015 Perşembe 19:01

 TREPAŞ yetkililerinin uzun çalışmaları sonucunda, tüm dünyada enerji sektöründe lider olan SAP CRM ve IS-U alt yapısının ve danışman firma olarak da Golive Danışmanlık’ın seçimi ile Genel Müdürlük binasında düzenlenen toplantıyla proje başlatıldı.

 

Bu proje kapsamında en önemli yenilik, müşterinin TREPAŞ’a başvurduğu ilk andan, sözleşmesinin yapılması ile enerji tedariği süreci boyunca, sözleşmesi sonlandığı ana kadar tüm yaşam döngüsünün müşteri ilişkileri tarafından 360 derece yeni bilgi sistemi alt yapımızda hızlı ve şeffaf bir şekilde takip edilebilmesidir. Bu yeniliğin müşteri memnuniyeti açısından getireceği faydaların çokluğu yanında operasyonel anlamda şirkete sağlayacağı kazanç da büyüktür.

Proje kapsamındaki segmentasyon çalışmaları ile müşterileri verilerimizin çok daha sağlıklı analiz edilmesi ve bu analiz sonuçlarının operasyonlara girdi teşkil etmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmaların önemi ve değeri son dönemde sektörde pek çok şirket tarafından yeni yeni anlaşılmaktadır. Bilişim altyapılarından kaynaklanan veri eksikliği, tutarsızlığı ve benzeri sorunlar bu çalışmaların sağlıklı yapılmasındaki en büyük engeldir. Projemiz ile bu engelin ortadan kalkmasını hedeflemekteyiz.

Şirket içinde tüm süreçlerin entegre çalışan bilişim altyapsı ve ayrıca PMUM, bankalar ve bayiler gibi dış sistemler ile sağlanacak entegrasyonlar da yine projenin getireceği yenilikler olarak olarak görülebilir.

TREPAŞ, Müşterilerine En İyi Hizmeti Sunmayı Misyon Edinmiştir

Günümüzde, elektrik piyasası hergün daha rekabetçi hale gelmekte, serbest müşteri limiti düşerek daha çok vatandaşın elektriğini istediği tedarikçi’den temin edebileceği bir alt yapı yavaş yavaş oluşmaktadır. Bu da yeni kampanyaların ve ulusal tarifeye göre avantajlı ürünlerin elektrik piyasasında da müşteriler ile buluşturulabileceği anlamına gelmektedir.

TREPAŞ müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı misyon edinmiştir. Bu konudaki çalışmalar uzun süredir sürmekte, elektrik tüketicileri için en avantajlı kampanyalar, sözleşme seçenekleri TREPAŞ iş birimlerince oluşturulmaya çalışılmaktadır.

Başladığımız bu yeni proje ile öncelikle iş birimlerinin müşterilerimize en uygun sözleşmeyi sunabilmesi ve sözleşme sürecini en hızlı bir şekilde tamamlayabilmesi için uygun bilgi işlem altyapısını sağlamayı hedeflemekteyiz.

Bu alt yapı örneğin teklif için bize başvuran müşterinin verdiği geçmiş tüketimler, meslek vb. bilgiler ile ait olduğu müşteri grubunun tespitini, buna göre sunulması gereken uygun kampanyaların ve ürünlerin anında ilgili müşteri temsilcisi tarafından sistemde görüntülenebilmesi, müşteriye TREPAŞ’dan enerji alması durumunda şimdiki durumuna göre ne kadar kazanım sağladığına dair karşılaştırmalı teklifin hızlıca sistemden alınıp müşteriye iletilmesi gibi yenilikler getirecektir.

TREPAŞ SAP CRM ve IS-U Alt Yapısı ile Müşterilere Birçok İmkan Sağlıyor

Yine bu proje kapsamında hazırlanacak müşteri portali ile müşterilerimiz fatura sorgulama, kredi kartı ile ödeme yapma, çağrı ve şikayet girerek sorunlarını iletme gibi pek çok imkana bilgisayarlar ve cep telefonları üzerinden ulaşabilmenin rahatlığını yaşayacaktır. SMS ve email ortamında gönderilecek olan hatırlatmalar ile müşterilerimizin ödeme süreçlerini daha rahat ve düzenli yönetmeleri konusunda destek olunacaktır.

Bayilerimiz ile olan ilişkilerimizin de aynı alt yapı üzerinden kurgulanması planlanmaktadır. Bu sayede bayilerimizinde merkez ile aynı kalitede müşteri hizmeti sunmasını sağlayacağı gibi, bayiler ile şirket arasındaki bilgi akışının şeffaf ve doğru yönetilmesini sağlanacaktır.

TREPAŞ SAP CRM ve IS-U Projesi İşlem Aşamaları

Proje iki aşamalı olarak planlanmaktadır. Öncelikle TREPAŞ projesinin 6 aylık bir süre içinde canlıya geçmesi hedeflenmektedir. Tüm Müşteri ilişkileri (CRM), tahakkuk-faturalama, tahsilat ve raporlama süreçleri SAP sistemlerinde kurgulanacak ve ayrıca müşteri portali ve bayi portali devreye alınacaktır.

TREPAŞ şirketinin müşteri portfoyü sadece serbest tüketicileri içerdiğinden bu proje pilot proje olarak planlanmıştır. Pilot proje tamamlandıktan sonra, regüle ve serbest tüketicilerin tümü için TREPAŞ şirketinin projesinin başlatılması hedeflenmektedir.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.