Yaşanan arıza ve aksaklıklar Vatandaşı mağdur ediyor

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik tarafından yazılı cevaplanması istemi ile Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na soru önergesi veren Tekirdağ CHP Milletvekili Emre Köprülü, sigortalı hastalar için reçete onay programı olarak adlandırılan ‘Medula Provizyon Sistemi’nde yaşanan arıza ve aksaklıkların vatandaşları mağdur ettiğini belirterek, sistemin neden çökme noktasına geldiğini sordu

Yaşanan arıza ve aksaklıklar Vatandaşı mağdur ediyor
27 Kasım 2014 Perşembe 08:34

Sigortalı hastalar için reçete onay programı olarak adlandırılan ‘Medula Provizyon Sistemi’nde yaşanan arıza ve aksaklıkların, vatandaşlarımızı mağdur etmeye devam ettiğini belirten CHP Milletvekili Emre Köprülü “Özellikle son 2 haftadır tamamen çökme noktasına gelen sistem sebebiyle reçete girişleri yapılamadığı için hastalar ilaçlarına ulaşamazken, eczacılar da ilaç hizmeti veremez duruma getirilmiştir” dedi.

"Hastaların reçetelerinin girildiği ve ilaçlarını vermek için gerekli onayın alındığı Provizyon Sistemi’nde yıllardır yaşanan sorunlar yüzünden  acil hastalar başta olmak üzere, çocuklar, yaşlılar ve sürekli ilaç kullanmak zorunda olanlar hiçbir ilaca ulaşamamaktadır” diyen Tekirdağ CHP Milletvekili Emre Köprülü, “Çöken yeni sistem nedeniyle, özellikle son iki haftadır ülke genelinde ilaç hizmeti durma noktasına gelmiştir.  Türk Eczacıları Birliği konuyla ilgili yaptığı açıklamada; hastaların mağduriyetine değinirken, Sosyal Güvenlik Kurumu'nu defalarca uyarmalarına rağmen şu ana kadar konuyla ilgili bir düzeltme yapılmadığını belirtmişlerdir. 2010 yılından bu yana sürekli sorunlar yaşadıklarını belirten eczacılar, SGK tarafından sistemin alt yapısının bir an evvel iyileştirilmesi ve güçlendirilmesi gerektiğini ifade etmektedirler.

Bazı acil hastaların ilaçları kendi ceplerinden ödeyerek almak zorunda kaldıkları bildirilirken, 24 bin noktada hizmet veren eczacılarında bu aksaklık nedeniyle hastalarla karşı karşıya kaldıkları ifade edilmektedir. Konuyla ilgili uyarıda bulunan sağlıkçılar; yıllardır kanayan bir yara olarak adlandırılan bu sistemin bir an evvel düzeltilmesi ve sağlık alanında yaşadıkları bu sıkıntıların  sona ermesi gerektiğini vurgulamışlardır” açıklamasını yaptıktan sonra Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik’ten şu sorulara yazılı cevap vermesini istedi:
 
1.2010 yılında uygulamaya koyduğunuz "MEDULA Reçete Provizyon Sistemi"nde daha ilk günlerde yaşanan aksaklık ve arızaların, 2014 yılında çökme noktasına gelmesini, her fırsatta övünerek bahsettiğiniz sağlık alanında ki köklü reformlarınızın bir örneği olarak değerlendiriyor musunuz?

2.Acil hastaların, sürekli ilaç kullanmak zorunda olan ağır hastaların, bebeklerin, yaşlıların eczanelerde saatlerce bekletilmesini ve İlaç sisteminin çökmesi neticesinde yaşadıkları mağduriyeti göz önüne alırsak; ‘Hem sağlığa erişilebilirliği, hem de sürdürülebilirliği kısa sürede başarabilen iktidar olduğunuz’ iddiasını hala savunabiliyor musunuz?

3. Bu sorunu çözmek adına sık sık uyarılarda bulunan uzmanları dikkate alarak, daha fazla mağduriyete sebep olmamak için sistemde iyileştirme yapmak adına gerekli alt yapı çalışmalarını hızla tamamlayacak mısınız?

4.Kamuoyundan gelen tepkiler üzerine SGK'nın ‘Hiçbir zaman yüzde 100 hizmet veremez duruma düşmedik’ açıklamasını etik buluyor musunuz? Bu Talihsiz açıklamanız ‘2014 Türkiye’sinde, ağır aksak da olsa sistem aksaklıklarıyla uygulanmaya devam edecektir’ anlamına mı gelmektedir?

5.2010 yılında hizmete giren bu sistem de, şu ana kadar yaşanan sorunlar ve bununla ilgili tespitleriniz nelerdir? Konunun çözülmesi açısından ilgili birlikler ve uzmanlar tarafından size gelen şikayetler nelerdir?

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.