banner57

Hızlı trene, Bir köprü Bir alt geçit

Bilindiği üzere geçtiğimiz yıl şubat ayında yapılan ihale ile Kapıkule-Çerkezköy hızlı tren hattının ihalesi gerçekleştirilmişti. Bu kapsamda Çerkezköy’ün İstasyon Mahallesi girişinde araç trafiği için bir üst geçit, Çorlu yolu tarafında ise bir alt geçit yapılması için çalışmalar devam ediyor.

Hızlı trene, Bir köprü Bir alt geçit

İstasyon Mahallesi tarafına yapılacak olan üst geçit; Çerkezköy Belediyesi Spor kompleksinin bulunduğu halı sahanın bir kısmını alarak,  şehir merkezine doğru geliyor. Burada ki, proje çalışmaları devam ediyor.
Çorlu tarafında mezhabanın olduğu yerde ise tren yolu yükselerek altından araç geçişine izin verecek hale geliyor, yani burada tren üstten araçlar alttan geçiyor. Güveniş Caddesi Hayri Batur Caddesi ve Namık Kemal Bulvarın olduğu 4 yolun kesişim noktasından oluşan kavşaklar baştan aşağı tekrardan düzenleniyor.
 
NELER OLDU
Yine geçtiğimiz yıl basında sansürün kaldırılışının yıl dönümünde gazetecilerle buluşan Çerkezköy Belediye Başkanı Vahap Akay konuyla ilgili “Hepinizin bildiği gibi Edirne-İstanbul hızlı tren projesi başlamak üzere. Yapılacak hızlı tren projesinin en önemli noktalarından birisi Çerkezköy olacak. Çerkezköy’e katacağı olumlu anlamda bir durum var bunu tabiî ki de destekliyoruz ancak olumsuz anlamda Çerkezköy’ü etkileyecek durumlar da var. Özellikle Çerkezköy’ü trafik anlamında zora sokacak vatandaşı doğru yönetilebilirliğini görmediğimiz kamulaştırmayla ilgili durumları gözlemliyoruz” açıklamalarında bulunmuş ve  “Öncelikle ulaşımla ilgili sıkıntı nedir? Şu anda Ambardere bölgesinde hızlı tren hattı 29 Ekim Spor Komplesi’nin bir kısmını alarak hatta giriyor. Şu anda bize gelen kısmıyla Hükümet Caddesinin Gabralı Un Fabrikasının olduğu hizadaki kısmı kapatılmış durumda. Bir alternatif geçiş yolu çözümü ortaya konmadan Hükümet Caddesi Altıyol Kavşağına girdiğinizde bir kör yola dönüşür durumda. Yani Hikmet Uğraş Caddesi ile Hükümet Caddesi’nin buluşması konusunda büyük sıkıntılar var konu ile ilgili olarak demir yolları ile görüşmelerimiz devam ediyor” diye konuşarak; , “İkinci olarak Çerkezköy’ün çıkış noktasında BSH kavşağından Namık Kemal Bulvarına giden hatta orada bir imar planımız var. O imar planını dışında yine Güveniş Caddesi Hayri Batur Caddesi ve Namık Kemal Bulvarın olduğu 4 yolun kesişim noktasından 4 metre duvar ile geçecek yine bir hızlı tren projesi var. Bunun alt geçit üst geçit bağlantılarına dair bizi tatmin edecek bir durumun olmadığını ifade etmek durumundayız. Bunu yazılarımızla da aktardık. İnşallah Çerkezköy’e katma değer sağlayacak bu proje giriş ve çıkış yönündeki projenin yeniden revize edilerek Çerkezköy’ün trafik sorununu çözecek şekilde önümüze getirilmesini bu günden talep ettiğimizi sizlerin vasıtasıyla ifade edelim” ifadeleriyle projenin revize edilmesi gerektiğinin altını çizmişti.
KAMULAŞTIRMA REDDEDİLDİ
Gelinen noktada 2020 Temmuz ayı Çerkezköy Belediye Meclisi’nin 2. oturumununda gündemin 4. maddesinde yer alan Halkalı Kapıkule Demiryolu Projesi kapsamında Belediyeye  ait 13 adet taşınmazın TCDD tarafından kamulaştırılması talebi görüşülerek, İmar ve bayındırlık Komisyonu görüşü doğrultusunda belirtilen kamulaştırma bedellerinin düşük olduğu gerekçesi ile reddedildi.
Tabi ki, kamulaştırma talebinin reddi proje çalışmalarının devamına engel teşkil etmiyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Avrupa Birliği İşleri ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü ve Avrupa Birliği Yatırımları Dairesi Başkanlığı’nın, Halkalı – Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy – Kapıkule kesimi inşaatı yapım işi sözleşmesine göre 11 Haziran 2019 itibariyle başlıyan ve Salini İmpregilo S.p.A – Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş iş ortaklığı ile 529.899.700 Euroya ihali edilen, AB Eş finansmanının 255.229.147 Euro, TR Eş Finansmanının 274.670.147 Euro olduğu yapım işinin süresi 48 ay.
Aynı zamanda projenin Müşavirlik hizmetlerini ise TPF S.A. liderliğindeki Eptisa Servicios de İngenieria S.L. ve Eptisa Müh. Ve Müş. Hiz. Bil. İnş. Tic. Ltd. Şti. Ortak Girişimi almış ve 15 Mayıs 2019 tarihinde başlayan müşavirlik hizmetleri 23.259.35 Euro’ya ihale edilmiş AB Eş finansmanı 19.770.447 Euro,  TR Eş Finansmanı ise 3.488.903 Euro’ya ihale edilmiş ve müşavirlik hizmet süresi  64 ay olarak belirlenmişti.
Bu bağlamda proje yapımı belirlenen sürede tamamlanamaz ise Avrupa Birliği, aday ve potansiyel aday ülkelere Katılım Öncesi Yardım Aracı ( Instrument for Pre-Accesion Assistance, IPA)  hibe fonunun tehlikeye düşeceği, bu riskin göz ardı edilemeyeceği ve çalışmaların buna göre yapıldığı öğrenildi.
Şubat 2019 tarihinde gazetemizde yaptığımız haberde  “Projeye 6 firma teklif verdi. Düzenlenen ihale neticesinde 489 milyon 156 bin 800,00 Euro teklif veren Gülermak Ağır Sanayii İnş. ve TAAH. A.Ş. ile ALSİM ALARKO Sanayi Tes. ve Tic. A.Ş. konsorsiyumu ihaleyi kazandı” diye belirtmiştik.
YÜKLENİCİ DEĞİŞTİ Mİ
TCDD İşletme Genel Müdürlüğü Dış kaynaklı Proje Koordinasyon Müdürlüğü’nün Çerkezköy-Kapıkule Kesimi Yapım Projesi sunumunda ise yüklenicinin değiştiği görülmekte.Sadece yapım işi yüklenicisinin değil ihale bedelininde değiştiği görülmekte. Şubat ayında kamuoyuna açıklandıktan sonra diğer 6 firmadan yeterliliği olan başka bir firmaya ihalenin verilmiş olması muhtemel gibi görünüyor.

 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.