Satış belgesi başvurusu 31 Mart tarihine kadar uzatıldı

Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin 2015 Yılı için belirlenen satış belgesi, yeni başvuru ve süre uzatım işlemleri hakkında Çerkezköy İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü yetkilileri açıklamalarda bulundu. Yapılan açıklamada, “Satış belgeleri için 31 Mart 2015 Salı günü mesai saati sonuna kadar süre uzatım işlemi yapılmadığı taktirde, anılan tarihten sonra ürün (tütün mamulü, alkol ve alkollü içki) satın alınması mümkün olmayacak ve satıcıların mevcutlarında bulunan ürünleri Nisan ayı sonuna kadar tasfiye etmeleri zorunlu olacaktır. Alkollü İçki ve Etil Alkol Perakende Satış Belgeleri için il merkezlerinde ve Büyükşehir belediyesine dahil ilçelerde 240 TL, İlçe Merkezlerinde 165 TL ve diğer mahallelerde (belde, köy gibi) 55 TL” denildi

Satış belgesi başvurusu 31 Mart tarihine kadar uzatıldı
15 Ocak 2015 Perşembe 18:50

 UZATMA SÜRESİNİ UYGUN YAPMAYANLAR GEÇERLİLİĞİNİ YİTİRECEK

2014 yılı ve öncesinde düzenlenen ve 31 Aralık 2014 tarihi itibariyle geçerliliğini koruyan Tütün ve Alkol satış belgeleri için 02 Ocak 2015 – 31 Mart 2015 tarihleri arasında 2015 yılı süre uzatım işleminin yapıldığı ifade edildi. Konu hakkında açıklama yapan Çerkezköy İlçe Gıda tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü yetkilileri, “Süre uzatım işlemini belirtilen açıklamalara uygun olarak gerçekleştirmeyen satıcıların belgeleri ‘Kurum hesabına işlem bedelini yatırmış olsalar dahi’ geçerliliğini yitirecektir” denildi.

SÜRE UZATMA İŞLEMİ BELGE ÜZERİNDE GÖSTERİLİR

Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 14’üncü maddesi hakkında bilgi veren yetkililer, “Satış belgelerinin alındığı veya süre uzatım işleminin yapıldığı tarihe bakılmaksızın, faaliyetine devam etmek isteyen satıcılar takip eden yılın Ocak ayı başından Mart ayı sonuna kadar süre uzatım işlemini yaptırmak zorundadır. Süre uzatım işlemi; işlemin yapıldığı tarihte geçerli olan süre uzatım işlem bedelinin, Kurumun ilan ettiği banka hesabına Kurum sicil numarası beyan edilerek yatırılması suretiyle yapılır. Son rakamı tek olan yıllarda yapılan süre uzatım işlemlerinde, kamu kurum ve kuruluşları tarafından işletilen kantin ve sosyal tesis gibi yerler hariç, satıcıların 12 nci maddede faaliyet konusuna göre istenilen işyeri açma ve çalışma ruhsatı ve/veya izin belgelerinin Kuruma veya yetkilendirilmiş mercie ibrazı zorunludur. Bu yıllarda, işyeri açma ve çalışma ruhsatı ve/veya izin belgelerini Kuruma veya yetkilendirilmiş mercie ibraz etmeyenler ile ibraz edememe nedenlerini yetkili makamlardan gerekçelendiremeyenlerin süre uzatım işlemi yapılmaz. Süre uzatım işlemi belge üzerinde gösterilir” açıklamasında bulunuldu.

SÜRE UZATIM İŞLEMİ YAPTIRMAYAN YENİDEN BELGE ALACAK

Açıklamanın devamında ise, “Süresi içerisinde süre uzatım işlemini yaptırmayan satıcıların satış belgeleri, süre uzatım işleminin son gününden itibaren otuz gün sonra geçerliliğini kaybeder ve Kurumun internet sitesinde yayımlanır. Bu kapsamdaki satıcılar, süre uzatım tarihinin bitimini müteakiben ürün satın alamaz ve belgelerinin geçerlilik süresi içerisinde, ellerinde bulunan ürünleri tasfiye etmeye mecburdur. Belirtilen süre zarfında süre uzatım işlemi yaptırmayan satıcıların faaliyetine devam etmek istemeleri durumunda, yeniden belge almaları zorunludur” denildi.

UZATIM İŞLEMİ YAPILMADI TAKTİRDE NİSAN AYI SONUNA KADAR TASFİYE EDECEKLER

Açıklanan mevzuat hükümleri çerçevesinde yapılması gerekenler hakkında da konuşan yetkililer, şöyle devam etti; “Satış belgeleri için 31 Mart 2015 Salı günü mesai saati sonuna kadar süre uzatım işlemi yapılmadığı taktirde, anılan tarihten sonra ürün (tütün mamulü, alkol ve alkollü içki) satın alınması mümkün olmayacak ve satıcıların mevcutlarında bulunan ürünleri Nisan ayı sonuna kadar tasfiye etmeleri zorunlu olacaktır. Nisan ayının sona ermesini müteakip ürün satısına devam edildiğinin tespiti halinde 4733 sayılı Kanunun 8'inci maddesinin besinci fıkrasının ilgili bentleri gereğince idari para cezası yaptırımı uygulanacak ve aynı maddenin dokuzuncu fıkrası kapsamında, satışa sunulan ürünlerin mülkiyeti kamuya geçirilecektir. Faaliyetine devam etmesine rağmen süre uzatım işlemi yapmaması nedeniyle satış belgesi iptal duruma düşecek olan satıcıların güncel mevzuat hükümlerine uygun olarak yeniden satış belgesi başvurusunda bulunması gerekecektir”

UZATIM İŞLEMİ SATIŞ BELGESİ ÜZERİNDE GÖSTERİLMESİ ZORUNLU

Perakende satıcıların, açık alkollü içki satıcılarının ve toptan satıcıların süre uzatım işlemleri esnasında işyeri açma ve çalışma ruhsatlarının veya izin belgelerinin asıl suretlerini illerinde satış belgesi işlemlerini yürütmek üzere TAPDK tarafından yetkilendirilmiş Gıda Tarım ve Hayvancılık il / ilçe müdürlüklerine (Yetkili Müdürlüklere) ibraz etmeleri ve ibraz ettikleri belgenin bir örneğini Müdürlüğe teslim etmeleri zorunludur diyen yetkililer, “Perakende satıcılar, faaliyet konusu ilgili Yönetmeliğe uygun (ana faaliyet konusu bakkal, market, süpermarket, hipermarket, kuruyemişçi, büfe olan veya münhasıran tütün mamulü ve/veya alkollü içki satıcılığı için) düzenlenmiş işyeri açma ve çalışma ruhsatlarını, Açık alkollü içki satıcıları, faaliyetlerine uygun işyeri açma ve çalışma ruhsatlarını, içkili lokal işletme izin belgelerini veya turizm belgelerini, Toptan satıcılar; işyeri açma ve çalışma ruhsatlarını veya satış belgesi üzerinde adresi belirtilen işyerinin ticaret siciline tescil ettirildiğine dair belgeyi, Satış belgesinin asıl sureti ve işlem bedelini ödediklerine dair dekont ile birlikte Yetkili Müdürlüğe ibraz etmek ve süre uzatım işlemini satış belgelerinin üzerinde gösterilmesini sağlamak zorundadırlar” ifadeleri kullanıldı.

BAŞVURULAR DEĞERLENDİRİLECEK

Süre uzatım işleminin satış belgeleri üzerinde gösterilmesi gerektiğini ifade eden yetkililer, “Kamu kurum ve kuruluşlarınca işletilen kantin ve sosyal tesis gibi yerler için, işyeri açma ve çalışma ruhsatı ibrazı zorunlu olmayıp, mevcut satış belgesi ve işlem bedeli ödemesine ilişkin dekontla birlikte Yetkili Müdürlüğe başvuru yapılması ve süre uzatım işleminin satış belgelerinin üzerinde gösterilmesinin sağlanması gerekmektedir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı veya izin belgesi ibraz edemeyecek olan satıcıların, ruhsat ibraz edememe gerekçelerini belirten resmi yazıyı, dilekçeleri ekinde Yetkili Müdürlüklere teslim etmelerini müteakip, başvuruları değerlendirilecektir” denildi.

BELİRLENEN BEDELLER BELİRTİLEN HESABA YATIRILACAK

2015 yılı süre uzatım işleminin yapılan açıklamalar doğrultusunda gerçekleştirmesinin önem arz ettiğini ifade eden yetkililer, şunları söyledi; “2015 yılı için belirlenen işlem bedeli, Ziraat Bankası şubelerinde kullanıma açılmış bulunan ‘TAPDK Kurumsal Tahsilat Ekranı’, ATM cihazları veya Ziraat Bankası İnternet Şubesi vasıtası ile havale ücreti vs. isimler altında herhangi bir masraf ödenmeksizin Kurum sicil numarası beyan edilerek yatırılmalıdır. İşlem bedellerinin tahsilatı konusunda hiçbir kişi ya da kuruma yetki verilmemiş olup, ödemeler mutlak surette Ziraat Bankası şubeleri kanalıyla gerçekleştirilmelidir. TAPDK Kurumsal Tahsilat Ekranında “Yeni Başvuru” ve “Süre Uzatım İşlemi” olmak üzere 2 farklı tahsilat seçeneği yer almaktadır. İşlemin doğru bir şekilde sonlandırılabilmesi için ödemenin mutlak surette Süre Uzatım İşlemi seçeneğinden yapılması zorunludur. Süre uzatım işlemi bedeli kesinlikle havale veya EFT gibi yollarla ya da Ziraat Bankası şubelerindeki TAPDK Kurumsal Tahsilat Ekranının yeni başvuru bölümünden, diğer bir değişle TC kimlik numarası veya vergi numarası beyan edilerek ödenmemelidir. Aksi taktirde işlem bedeli Kurum hesabına yatırılmış olsa dahi satış belgesi iptal duruma düşecek ve geçerliliğini yitirecektir”

SÜRE UZATIM İŞLEMLERİ USUL VE ESASLARA TABİDİR

Yapılan süre uzatım işlemi ödemesine ilişkin banka dekontu Müdürlüklere teslim edilmemeli veya Kuruma gönderilmemelidir diyen yetkililer, “Belirlenen süre zarfında yukarıda belirtilen işlemlerin usulüne uygun olarak tamamlanması halinde, satıcılar adına yeni bir belge düzenlenmesine gerek bulunmayacak olup, mevcut belgelerin muhafaza edilmesi gerekmektedir. Nargilelik tütün mamulü sunumu uygunluk belgeleri için yapılması zorunlu süre uzatım işlemleri de yukarıda belirtilen usul ve esaslara tabidir” açıklamasında bulunuldu.

BELİRLENEN FİYAT TARİFESİ

2015 ılı için belirlenen satış belgesi, yeni başvuru ve süre uzatım işlemleri için belirlenen bedeller ise şu şekilde; “Tütün Mamulü, Alkollü içki ve Etil Alkol /Metanol Toptan Satış Belgeleri için İl merkezlerinde ve Büyükşehir belediyesine dahil ilçelerde 2 bin 420 TL, birden fazla yerde dağıtım yapanlar için 3 bin 630 TL, İlçe merkezlerinde ve diğer mahallerde 990 TL, Birden fazla yerde dağıtım yapanlar için bin 450 TL. Tütün Mamulü, Alkollü İçki ve Etil Alkol Perakende Satış Belgeleri için il merkezlerinde ve Büyükşehir belediyesine dahil ilçelerde 240 TL, İlçe Merkezlerinde 165 TL ve diğer mahallelerde (belde, köy gibi) 55 TL. Açık İçki Satış Belgeleri için İl merkezlerinde ve Büyükşehir Belediyesine dahil ilçelerde 990 TL, İlçe Merkezlerinde ve diğer mahallelerde 385 TL. Nargilelik Tütün Mamulü Sunum Uygunluk Belgesi içinde İl Merkezlerinde ve Büyükşehir belediyesine dahil ilçelerde 2 bin 420 TL ve ilçe merkezlerinde ve diğer mahallelerde 2 bin 200 TL”

Haber: Emrah ÇOĞALAN

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.