Çerkezköy Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na 2012 yılı içinde 3 bine yakın şikayet gelirken, gelen şikayetlerin 1844’ü ‘Taksitli kampanyalı kapıdan satışlar’ ile ilgili oldu
Çerkezköy Kaymakamlığı bünyesinde faaliyet gösteren Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na 2012 yılı içinde gelen şikâyet dosyalarından 2 bin 145’i tüketici lehine sonuçlanırken, tüketici aleyhine sonuçlanan şikayetlerin sayısı ise 679 olarak kaydedildi. Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na gelen 683 adet şikâyet dilekçesi ise herhangi bir karar alınmasına gerek kalmadan kurumlar arası yapılan yazışmalar neticesinde olumlu olarak sonuçlandırıldı.
EN FAZLA ŞİKAYET TAKSİTLİ VE KAMPANYALI SATIŞLARDAN GELDİ
Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na gelen şikayetler arasında öne çıkan konu ‘Taksitli kampanyalı kapıdan satışlar’ olurken, vatandaşlar bununa ilgili olarak toplam 1844 dilekçe verdi. Bu şikayet dilekçelerinin 1520’si tüketici lehine, 324’ü ise tüketici aleyhine sonuçlandı. Başkanlığa, ‘Turistik’ konu başlığı altında toplam 20 şikâyet dilekçesi gelirken, bunların 15’i tüketici lehine sonuçlandı. Şikâyetlerin 5’inde ise tüketicinin aleyhinde karar verildi.
AYIPLI MAL İLE İLGİLİ ŞİKYET SAYISI 960
Ayıplı mal ve hizmetler konusunda iseBaşkanlığa toplam 960 şikayet dilekçesi gelirken, bunların 610’u tüketici lehine, 350’si de tüketici aleyhine sonuçlandı.
683 ŞİKYET İÇİN KARARA GEREK KALMADI
Öte yandan, Tüketici HakemHeyeti Başkanlığı’na gelen 683 adet şikâyet dilekçesinin ise herhangi bir karar alınmasına gerek kalmadan kurumlar arası yapılan yazışmalar neticesinde olumlu olarak sonuçlandırıldığı da ifade edildi.
AYIPLI MAL NEDİR?
Satın aldığınız mal ve hizmetin; ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen, satıcı tarafından vaat edilen, standardında belirtilen, nitelik ve/veya miktarına aykırılıklardan, kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden birini taşıması durumunda bu mal veya hizmet ayıplıdır.
EN FAZLA ŞİKAYET TAKSİTLİ VE KAMPANYALI SATIŞLARDAN GELDİ
Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na gelen şikayetler arasında öne çıkan konu ‘Taksitli kampanyalı kapıdan satışlar’ olurken, vatandaşlar bununa ilgili olarak toplam 1844 dilekçe verdi. Bu şikayet dilekçelerinin 1520’si tüketici lehine, 324’ü ise tüketici aleyhine sonuçlandı. Başkanlığa, ‘Turistik’ konu başlığı altında toplam 20 şikâyet dilekçesi gelirken, bunların 15’i tüketici lehine sonuçlandı. Şikâyetlerin 5’inde ise tüketicinin aleyhinde karar verildi.
AYIPLI MAL İLE İLGİLİ ŞİKYET SAYISI 960
Ayıplı mal ve hizmetler konusunda iseBaşkanlığa toplam 960 şikayet dilekçesi gelirken, bunların 610’u tüketici lehine, 350’si de tüketici aleyhine sonuçlandı.
683 ŞİKYET İÇİN KARARA GEREK KALMADI
Öte yandan, Tüketici HakemHeyeti Başkanlığı’na gelen 683 adet şikâyet dilekçesinin ise herhangi bir karar alınmasına gerek kalmadan kurumlar arası yapılan yazışmalar neticesinde olumlu olarak sonuçlandırıldığı da ifade edildi.
AYIPLI MAL NEDİR?
Satın aldığınız mal ve hizmetin; ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen, satıcı tarafından vaat edilen, standardında belirtilen, nitelik ve/veya miktarına aykırılıklardan, kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden birini taşıması durumunda bu mal veya hizmet ayıplıdır.