Mobilyacılar Çerkezköy'de mutlu

Çerkezköy’de hizmet veren mobilya mağazaları yaz dönemiyle birlikte hareketli bir döneme girerken, mağaza sorumluları da piyasadaki son durumu değerlendirdi. Esnafın büyük bir kısmı piyasanın şu an normal seyrettiğini ve Ramazan Ayı’ndan sonra hareketleneceğini dile getirirken, sürekli göç alan Çerkezköy’ün mobilya mağazaları için potansiyeli olan bir bölge olduğuna dikkat çekti. Vatandaşların mobilya seçerken ne gibi özellikler aradığı konusuna da değinen esnaf, bu noktada ise fiyatın ve kalitenin öne çıktığını vurguladı

Mobilyacılar Çerkezköy'de mutlu
11 Temmuz 2012 Çarşamba 08:36

İçinde bulunduğumuz yaz dönemi ile birlikte Çerkezköy’de hizmet veren Mobilya Mağazaları da hareketli bir döneme girerken, mağaza sahipleri piyasadaki son durumu değerlendirdi.
SEZON İYİ GEÇİYOR
Genel anlamda satışlarının iyi olduğunu söyleyen Esengül Mobilya’nın sahibi Hasan Tuzluca bu yılki sezonun 4-5 ve 6. aylarının gayet verimli geçtiğini dile getirirken, düğün sezonunun mobilyacılar için iyi geçtiğini kaydederek "Esnaf zaten bunu bilir. Yılın ilk iki ayı ile 7-8. aylar durgun geçer. Diğer aylarda hareket vardır. Gerçi son iki yıldır sezonluk bir durum da kalmadı. Bayram da piyasaya hareketlilik getirir" diye konuştu.
İSTANBUL’DA AÇMAKTANSA BURADA AÇMAK DAHA İYİ
Çerkezköy’de sektör için potansiyel olduğuna da vurgu yapan Tuzluca, "Mobilya mağazasını İstanbul’un bir semtinde açmaktansa Çerkezköy’de açmak daha iyi. Ayrıca nüfusun sürekli artıyor olması da önemli bir faktör" dedi.
İKİLİ İLİŞKİLERİN İYİ OLMASI GEREKLİ
Mağaza sahibinin çalışmalarının da satışlar açısından çok önemli olduğunu ifade eden Tuzluca, sektörle ilgili düşüncelerini şöyle sıraladı; "Mağaza ile vatandaş arasındaki ikili ilişkinin çok iyi olması lazım. Ayrıca, vatandaşa alternatif sunma adına mağazanın teşhir alanının geniş olması gerek.
YAZ VE KIŞ DÖNEMİ ARASINDA ÇOK BÜYÜK FARK YOK
20 yıldan uzun bir süredir Çerkezköy’de hizmet veren Çağdaş Mobilya’nın Mağaza Sorumlusu Çiğdem Bostancı, yaz ayları ile birlikte sektörde bir hareketlilik yaşandığını söylerken, kış ve yaz dönemi arasına çok büyük bir oynama olmadığını vurgulayarak,"Yazın doluluk oranı yüzde 90 ise, kışın bu oran yüzde 70’lerde" dedi. Geçtiğimiz yılki satışların bu yıla oranla daha iyi olduğunu belirten Bostancı, "Geçtiğimiz yıl doluluk oranı yüzde yüzün üzerindeydi. Ondan önceki yıl daha da iyiydi" şeklinde konuştu. Öte yandan, kış aylarında da birçok üründe çeşitli indirimler ve kampanyalar olduğunu hatırlatan Bostancı, "Bu dönemde de, evlenecekler ürünlerini kışın alıp yavaş yavaş ödüyorlar" diye konuştu.
SATIŞ SONRASI HİZMET DE ÖNEMLİ
Müşterilerin kaliteli ve aynı zamanda düşük fiyatlı ürün aradığını dile getiren Bostancı, her zaman bu iki kriterin yan yana olmayacağına dikkat çekerken, "İnsanların marka tercihi tabi ki oluyor. Ayrıca müşterinin mağdur olmaması için satıştan sonraki hizmetin de iyi olması lazım" ifadelerini kullandı. Bostancı ayrıca, sadece Çerkezköy’den değil çevre ilçe, belde ve köylerden de müşterilerinin olduğunu, bunun da satışları olumlu şekilde etkilediğini sözlerine ekledi.
DURGUN GEÇTİĞİNİ SÖYLEYENLER DE MEVCUT
Say Dahili Ticaret’in Mağaza Müdürü Fatoş Ertuğrul ise sezonun kötü geçtiğini savunanlardan. Piyasanın durgun olduğunu ifade eden Ertuğrul,  Ramazan ayının sezonu ikiye böldüğünü dile getirirken, bayramdan sonra ise hareketlilik yaşanacağını söyledi.
İLÇENİN GÖÇ ALMASI SEKTÖR İÇİN ETKİLİ
Satışların geçmiş yıllara oranla düşük olduğunu ancak bir yandan da mobilya sektörünün her zaman inişli çıkışlı bir grafik çizdiğini belirten Ertuğrul, Çerkezköy’ün sürekli olarak göç almasının da sektör için önemli etkenlerden biri olduğunu vurguladı.
YENİLİK GETİRMEK LAZIM
Çoğunlukla yatak, baza ve yatak odası satıldığını da kaydeden Ertuğrul, şöyle devam etti: "Vatandaş ürünü alırken ekonomik olmasının yanında rahatını da düşünüyor. Evi eşyaya boğmuyor. Ayrıca tarzlara bir yenilik getirmek lazım. Ürün bazında geleneksellikten çıkmak lazım. Çünkü marka ismi farklı olsa da tarzlar birbirine çok yakın. Piyasanın bunu aşması lazım."
HAREKETLİLİK İSTENİLEN SEVİYEDE DEĞİL
Yedi yıldır Çerkezköy’de hizmet veren Saray Mobilya’nın Mağaza Sorumlusu Eyüp Kucur, piyasada bir değişim olduğunu ancak değişimin istenilen seviyede olmadığını dile getirdi. Ramazan Ayı’nın ve tatil döneminin satışları etkilediğini belirten Kucur, düğün sayısının da geçtiğimiz yıllara oranla azaldığını ifade etti.
SEZON SADECE YAZA KALMAYACAK
Geçtiğimiz kış aylarında satışların oldukça düşük olduğunu söyleyen Kucur, "Önümüzdeki kıştan ümitliyiz. Çünkü sezon sadece yaza kalmayacak. Bayramlar da etkili olacak" dedi. Vatandaşların ürün alırken güzel ve ucuz olsun dediğini ancak bundan ziyade kaliteye de önem verildiğini kaydeden Kucur, "Vatandaş 3 parça alacağıma 2 parça alırım kaliteli alırım diyor" diye konuştu. Kucur, Çerkezköy’deki mobilya mağazası sayısının fazla olmasının tüketici için bir avantaj olduğuna dikkat çekerken, nüfusun fazla olmasının da kendileri için avantaj sağladığını vurguladı.
PİYASA TEKRAR HAREKETLENİR
Piyasanın bir ara hareketlendiğini ancak şu an normal seyrettiğini ifade eden Aksoylar Mobilya Mağaza Sorumlusu Aytekin Bilir, Ramazan Ayı’ndan sonra piyasanın tekrar hareketleneceği görüşünü yineledi. Yaz sezonunun farklı olduğunu ancak Çerkezköy’ün sanayi bölgesi olması sebebiyle kış aylarının da durağan geçmediğini dile getiren Bilir, "Çünkü Çerkezköy’de sürekli bir nüfus artışı var. Bu da sektördeki satışları olumlu etkiliyor" dedi.
DOĞRU ÜRÜNÜ SUNMAK ÖNEMLİ
5 yıldır Çerkezköy’de, 20 yıldır da Vize’de bu işi yaptıklarını hatırlatan Bilir, "Şu an ortada kötü bir tablo yok. Sonuçta bu iş vatandaşın alım gücüyle alakalı. Ayrıca vatandaşa doğru ürünü sunabilmek de çok önemli. Bütçesi 2 bin TL olan bir müşteriye 5 bin TL’lik bir ürün sunarsanız bu da kötü etkiler" diye konuştu.
AZ VE KULLANIŞLI EŞYA TERCİH EDİLİYOR
Vatandaşın mobilya alırken kullanışlı olmasına, estetiğine ve ekonomik olmasına dikkat ettiğini belirten Aytekin Bilir, bunların yanında satış sonrası hizmetin de oldukça önemli olduğuna vurgu yaparken, vatandaşların mümkün olduğunca az ve kullanışlı eşyaya yöneldiğinin de altını çizdi.
KENDİ ÜRETİMİNİ YAPMAK AVANTAJ
Bilir ayrıca Aksoylar Mobilya olarak 10 bin metrekare kapalı alanda kendi üretimlerini gerçekleştirdiklerini de belirtirken, "Kendi üretimini yapmak tabi ki daha avantajlı. Kullandığımız malzemeyi biliyoruz. Biz her zaman birinci sınıf malzemeyi kullanıyoruz ve müşterilerimize bu şeklide hizmet veriyoruz" dedi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.