OPET eğitimine İl Özel İdare İlkokulu’nda devam etti

OPET’in 2000 yılından bu yana sürdürdüğü ve Türkiye’de yapılan en uzun soluklu toplumsal projelerden biri olan Temiz Tuvalet Kampanyası kapsamında İl Özel İdare İlkokulu’nda temizlik ve hijyen eğitimi verildi. OPET Eğitim uzmanları tarafından verilen eğitimler sonunda öğrenciler için hazırlanan hediyeler takdim edildi.

OPET eğitimine İl Özel İdare İlkokulu’nda devam etti
05 Ekim 2013 Cumartesi 07:47

OPET YETKİLİLERİNE TEŞEKKÜR EDİYORUZ
Ogrenmen.com sponsorluğunda Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında OPET Eğitim Uzmanları 1, 2, 3 ve 4’üncü sınıf öğrencileriyle bir araya gelerek Tuvalet temizliği ve Hijyen konuları hakkında bilgilendirmelerde bulundular. Temiz okul projesi kapsamında Özel İdare İlkokulunda OPET yetkilileri tarafından eğitim düzenlendi. Eğitim öncesinde konuşan okul Müdürü Esat Aktaş, tuvalet temizliği ve hijyene verilen önemin sağlıklı bir yaşam için büyük önem taşıdığını ifade ederek, “Bu bilincin toplumun geneline yayılması ile gelecek nesiller daha sağlıklı bireyler olarak yetişecektir. Kullandığımız mekanları nasıl bulmak istiyorsak öyle bırakmalıyız. Eğitimi veren OPET yetkililerine teşekkür ediyoruz” dedi.

1-2-3 VE 4’ÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNE VERİLDİ
Okulun konferans salonunda yapılan eğitime 1, 2, 3 ve 4’üncü sınıf öğrencileri katılırken, programa konuşmacı olarak da OPET eğitim uzmanlarından Fırat Özbent ve Tolga Doğan katıldı. Temiz Tuvalet Kampanyası ile Türkiye’nin gündemine ‘Tuvalet temizliği ve hijyen’ konularını getirerek, ülkede bu konuda bir bilinç oluşmasına katkıda bulunmak amacıyla bu tür eğitimleri gerçekleştirdiklerini belirten Fırat Özbent, “Önce kendi istasyonlarından işe başlayan OPET, zamanla projeyi, tüm yurda yaymış ve Opet istasyonlarında, sadece standart kurumsal görüntü ve hizmet kalitesi ile değil, temizlik ve hijyene verdiği önemle de farklılığını vurgulayarak, bunu kalıcı hale getirmeyi başarmıştır. Profesyonel bir eğitim ekibi ile istasyonlardaki personele eğitimler verilirken, istasyonlarının tuvaletleri hijyenik bir ortama kavuşturulmuştur” dedi.

BROŞÜR VE EĞİTİM CD’LERİ DAĞITILDI
Engelli vatandaşların da sorunlarını düşünülerek Opet Akaryakıt İstasyonlarına engelli tuvaleti şartı ve standardı getirildiğini kaydeden Özbent, “Bebeklerin tuvaletlerden mikrop kapmamaları için istasyonlara bebek bezi değişim yerleri yapılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı ile işbirliği yapılarak okullarda 5 milyonu aşkın öğrenciye seminer verilmiştir. Çocuk ve yetişkinleri eğitmek amacı ile çizgi filmler, reklam filmleri hazırlanıp, televizyonlarda yayınlanması sağlanmıştır. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı tüm okullarda, ‘Temiz Okulum Projesi’ başlatılmış, tüm ilçelerdeki okullar, OFM’lerimiz (OPET Fahri Müfettiş) ve kendi eğitim ekiplerimiz yardımıyla denetim kapsamına alınarak, ilk üçe giren okullar ödüllendirilmiştir. İstanbul’un 32 ilçesindeki Milli Eğitim Müdürlükleri’ne bağlı okullardaki yönetici, öğretmen ve hizmetlilere temizlik ve hijyen eğitimleri  verildi. Türkiye’nin birçok şehrindeki hastanelerde, kamu kuruluşlarında bu konu ile ilgili seminerler verilmiş, broşürler ve eğitim CD’leri dağıtılmıştır” diye konuştu.

EĞİTİMLER 2’ŞER SEANS HALİNDE DÜZENLENİYOR

Fırat Özbent, konuşmasının devamında ise şunları söyledi; “Türkiye’nin en uzun soluklu sosyal sorumluluk projelerinden biri olan ‘OPET Temiz Tuvalet Kampanyası’ kapsamında sabah Mevlana Ortaokulu’nda ve öğleden sonra da Özel İdare İlkokulu’nda eğitim düzenledik. Bu eğitimlere toplamda 650 öğrenci katılırken 20’de öğretmen katıldı. Sosyal yaşama sağladığı desteklerle sektörde farklılık yaratan OPET, ‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile 13 yıldır Türkiye’de hijyen bilincini yerleştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Eğitimlerimiz 2’şer seans halinde düzenleniyor ve yaklaşık 50 dakika sürüyor.”

EĞİTİM İÇİN ÇİZGİ FİLM VE REKLAMLAR HAZIRLANDI

Projenin 2000 yılından bu devam ettiğinin bilgisini veren Özbent, “Türkiye’de gerçekleştirilen en uzun soluklu toplumsal projelerden olan Temiz Tuvalet Kampanyası ile OPET, kendi istasyonlarından başlayan tuvalet temizliği ve hijyeni yaygınlaştırmak amacıyla yürüttüğü dönüşümü kalıcı hale getirmeyi başardı. OPET akaryakıt istasyonlardaki personele eğitimler verilirken, tuvaletleri hijyenik bir ortama kavuşturuldu, engelli tuvaleti şartı getirildi. İstasyonlara bebek bezi değişim üniteleri yapıldı. Çocuk ve yetişkinleri eğitmek amacı ile çizgi filmler ve reklam filmleri hazırlanarak televizyonlarda yayınlanması sağlandı” dedi.

4 ŞEHİRDE 4800 ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİYE EĞİTİM VERİLDİ
Proje kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı ile işbirliği yapılarak, okullarda öğrenci ve öğretmenlere de eğitim verildiğinin altını çizen Özbent, “Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü ile ‘İçilebilir Su, Girilebilir Tuvalet’ kampanyası uygulandı ve Malatya ilindeki öğretmen ve öğrencilerin Temiz Tuvalet Kampanyası eğitimleri alması sağlandı. Temizlik Rayında Projesi ile OPET’in  her geçen gün çapı genişleyen Temiz Tuvalet Kampanyası’ndaki tüm deneyimleri TCDD’ye aktarıldı.  Sakarya Büyükşehir Belediyesi su ve kanalizasyon hizmetlerini yürüten SASKİ Genel Müdürlüğü ile temiz tuvalet, hijyen ve tasarruflu su kullanımı konusundaki sosyal sorumluluk projesi yürütüldü. 2012 yılında proje, yurtdışına açıldı. Suudi Arabistan’dan alınan davetle proje, oradaki Türk okullarına da taşınarak, 4 şehirde 4800 öğretmen ve öğrenciye eğitim verildi. Riyad Uluslararası Türk Okulu’ndan gelen talep üzerine OPET Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk başkanlığındaki heyet; Medine, Mekke, Cidde ve Riyad'daki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okulları ziyaret ederek, konuyla ilgili seminer verdi. OPET ekibinin yurtdışındaki bir diğer durağı ise 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda Makedonya Üsküp oldu” diye konuştu.

72 İL GEZEREK 5,5 MİLYON KİLOMETREDEN FAZLA YOL KAT ETTİK
Fırat Özbent, OPET Eğitim Ekibinin Türkiye genelinde 72 ili gezerek 5,5 milyon kilometreden fazla yol kat edildiğini belirterek, “5500 saat eğitimle 7 milyonu aşkın kişi, doğru ve temiz tuvalet kullanımı konusunda bilgilendirildi. Kampanya çeşitli kurum ve kuruluşlardan işbirliği çağrıları almaya devam ediyor. Projenin bundan sonraki adımlarında; Türkiye’de yapılan çalışmaların sürdürülebilir kılınması hedeflerken, yurtdışı açılımlarının devam etmesi öngörülüyor. OPET Temiz Tuvalet Kampanyası, 2004 yılında IPRA (Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği) Golden World Awards yarışmasında ‘Sosyal Sorumluluk Projeleri’ kategorisinde birinci seçildi. Aynı yıl TÜHİD (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği) 3. Altın Pusula Ödülleri’nde ‘Sosyal Sorumluluk Projeleri’ kategorisinde ve Nokta Dergisi ‘Doruktakiler’ anketinde ‘Sosyal Sorumluluk Kampanyaları’ kategorisinde birinci oldu” ifadelerine yer verdi.

HİJYENE VE TEMİZLİĞE GEREKEN ÖNEM VERİLMİYOR
Yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdikten sonra sinevizyon ile öğrencileri bilgilendiren Fırat Özbent, “Dünyada her bir dakikada 6 çocuk ishalden, 4 çocuk gıda zehirlenmesinden ölmektedir. Ölümlerin yüzde 44’ü enfeksiyon ve parazitlerden kaynaklanmaktadır. Yine ölümlerin yüzde 52’si 5 yaş altı çocuklardır. Tüm bunların tek nedeni hijyene ve temizliğe gereken önemin verilmemesidir. Uluslararası Çevre Sağlığı Örgütü El yıkama kurallarına uyan kişilerde, sindirim organı rahatsızlıklarında yüzde 51, solunum yolu rahatsızlıklarında yüzde 24 oranında azalma görüldüğünü açıklamıştır. Dünya Bankası 1985 araştırmasına göre kız çocuklarının okullaştırma oranının az olduğu ülkelerde diğer ülkelere göre çocuk sayısının, çocuk ölümleri ve doğurganlık oranının en az iki kat yüksek olduğunu belirtmektedir. Eğitimli ve işlevsel kadın toplumların kalkınmasında erkeklerden daha fazla rol oynuyor” dedi.

ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERE HEDİYELER DAĞITILDI
Yapılan bilgilendirmelerin ardından öğrencilere çeşitli hediyeler takdim edildi. Hediyeler arasında mendil, kalemlik, şapka, çöp torbası ve eğitim CD'si yer alırken, yaklaşan bayram öncesinde de öğrencilere lokum dağıtıldı. Öğretmenlere ise evrak çantası hediye edildi. Hediye takdiminin ardından program sona erdi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.