BROSS 4 yılda dev adımlar attı

2008 yılının ilk yarısında Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi Barbaros Caddesi No:124 adresinde deneme, numune üretim çalışmalarına başlayan Bross Çorap, aradan geçen 4 yıl içinde ihracaat ağını aralarında ABD ve AB ülkelerinin de olduğu 40'dan fazla ülkeye çıkartarak ve aylık üretim kapasitesini 500 bin çiftten 4.5 milyon çifte taşımayı başararak sektöründe Türkiye'nin en önemli oyuncularından biri oldu

BROSS 4 yılda dev adımlar attı
06 Eylül 2012 Perşembe 08:38

BROSS YENİ YERİNE TAŞINDI
4 yıllık süreçte Barbaros Caddesi No:124 adresinde bulunan kiraladıkları fabrikadan yine OSB'de İstiklal Caddesi No:10 adresinde bulunan kendi tesislerini yapan ve 2012 yılının yaz başında yeni tesislerine taşınan Bross Çorap, 2008 yılında 100 kişi olan çalışan sayısını bugün itibari ile yaklaşık 600 çalışana çıkardı.
40'IN ÜZERİNDE ÜLKEYE İHRACAAT
2012 yılının ilk yarısında ilk ihracaatlarını Avrupa'nın en büyük marketler zincirine yaptıklarını belirten Bross Çorap Yönetim Kurulu Üyesi Asım Yavuzarslan, "Geçen 4 yıl içinde ihracaat yaptığımız ülke sayımızı 40'ın üzerine çıkardık. Başta ABD ve AB pazarı olmak üzere Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri ve Ukrayna, Rusya, İran gibi ülkelere ihracaat yapıyoruz" dedi.
LİDERLİĞE OYNUYORUZ
Bross Çorap'ın en son teknoloji makineleri ile entegre modern tesislerinde bebek, çocuk, bayan ve bay çorapları ile asıl uzmanlık alanları olan külotlu çorap üretimin de sektörde liderliğe oynadığını vurgulayan Asım Yavuzarslan, standart çorabın dışında special ürünler olan külotlu çorap, slipper, mokosen, aksesuarlı çoraplar, bebek, çocuk, bay ve bayan çocukları üretimi yaptıklarını kaydetti.
SAĞLIK AYAKTA BAŞLAR
Sağlığın ayakta başladığını söyleyerek çorap hakkında bilgiler veren Yavuzarslan, "Eskiden naylon çoraplar yaparlardı yazın yakar, kışın dondururdu. Şimdi ise çok değişik teknoloji ve makinelerle değişik özelliklerde her mevsime ve ayağa göre çoraplar yapmaya başladık. Bebek, çocuk, bayan külotlu çorabın yanında, penye, viskon, bambu, model gibi iplikler kullanarak çok özel ürünler yapıyoruz. Bize özel tabanı kaymaz, deri ve sleeper patik çoraplar üretiyoruz. Ayağımıza giydiğimiz en basit çorap bile 8-10 aşamadan geçerek ayağımıza geliyor" açıklamalarını yaptı.
ÇORAPTA ORGANİK SERTİFİKAMIZ VAR
Ürünlerinin çok sağlıklı olduğunu, çorap yaptıkları pamukları bile makinelerine gelene kadar takip ettiklerini belirten Yavuzarslan sözlerine şöyle devam etti: "Çorapta organik sertifikamız var. Bu ne demektir? Bu, ürünlerimizde kullandığımız pamuğun tarladan başlayarak her aşamasını kontrol ederek, kimyasaldan uzak, temiz bir ortamda makinelerimize ulaştırıyoruz. Çoraplarımız makineden çıktığı zaman tertemiz, sağlıklı bir şekilde çıkıyor, bu çok önemli."
KENDİ MARKAMIZ İLE HEDEFLERİMİZ VAR
Bross Çorap markası ile sattıkları ürün satışının şuanda üretim %14'ü olduğunu belirten Asım Yavuzarslan, "Kendi markamız ile sattığımız ürünleri yıl sonunda %20'ye, 2013 yılı sonunda da %30'a çıkarmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
HEDEFLERİ VE PLANLARI GERÇEKLEŞTİRDİK
Organize Sanayi Bölgesi İstakbal Sokak'ta yeni yaptıkları fabrikanın 20 bin metrekare alan üzerine kurulduğunu belirten Bross Çorap Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Kozuva ise çorap sektörüne 2007 yılı sonunda girmeye karar verdiklerini ve önlerine hedefler koyduklarını ve planlar yaptıklarını belirterek, "O gün koyduğumuz hedeflerimizi ve planlarımızı gerçekleştirdik. Bu hedeflerden bir tanesi kendi tesislerimize 2012 yılı sonunda geçmekti fakat özverili çalışmalarımız ile bunu 2012 yılının ilk yarısında gerçekleştirerek 20 bin metrekare alan üzerine kurulu olan kendi tesislerimize geçtik" açıklamasını yaptı.
HEDEF SEKTÖRDE 1 NUMARA OLMAK
Kendilerine 2012 ve 2013 yılını yatırım yılı olarak seçtiklerini belirten Bross Çorap Yönetim Kurulu Üyesi Kozuva, 2013 yılında makina ve teknoloji yatırımına ağırlık vereceklerini ve Bross Çorap'ı sektöründe Türkiye'de 1 numaraya taşıma yolunda ilerleyeceklerini kaydetti.
600 ÇALIŞAN VAR
"Bross Çorap sektöründe 1 numara olmaya teknolojiye yaptığı yatırımlar, tasarımları ve yenilikleri ile emin adımlarla yürümektedir" diyen Kozuva, "Hedefimiz üretim kapasitesini daha da arttırarak, ihracaat yaptığımız ülke sayısını daha yukarılara taşımak ve yeni pazarlara açılmak. Ayrıca şu anda yaklaşık 600 kişi olan çalışan sayımızı 1000 kişiye çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
ÇERKEZKÖY'ÜN YERLİ İLK SANAYİCİLERİNDEN
Çerkezköy doğumlu yeni kuşak ilk sanayicilerden olan Mustafa Kozuva, Bross Çorap'ı kurmadan kafasında hep sanayici olma, üretim yapma gibi planların ve kurguların olduğunu belirterek, "Kendi sektörümüz (İnşaat) ile ilgili üretim yapma planı içindeyken Allah bizi Asım Yavuzarslan ile tanıştırdı. Kendisi bu sektörün duayenlerinden birisi olduğu için anlattıkları beni etkiledi ve tekstil sektörünün içine girmeye karar verdim. İyiki de girmişiz, kendisine teşekkür ediyorum" açıklamasını yaptıktan sonra sanayici olmanın, insanlara iş ve istihdam sağlamanın hazzının hiçbir işte olmadığını belirterek, "İnsanların ekmek yemesine vesile olmak çok ama çok haz verici, tarif edilemez bir duygu" ifadesini kullandı.
HEM OKUDUM HEM ÇALIŞTIM
35 yıldır çorap sektörünün içerisinde bulunduğunu ve sektöre ilk okula giderken Bayrampaşa'da çorap atölyesinde çalışmaya başladığını kaydeden Asım Yavuzarslan ise o yıllarda hem okuduğunu ve hem çalıştığını belirterek, bölgemizde faaliyet gösteren başka bir çorap firması ile birlikte 1994 yılında Çerkezköy'e geldiğini ve 2007 yılına kadar üretim yaptıklarını kaydederek, "2007 yılına kadar başka bir firmada ortaktım. Ortaklıktan ayrıldım ve Kozuva Ailesi ile tanıştım. İyiki de tanışmışım. Kozuva Ailesi ile 2008 yılı başında 'Bismillah' dedik ve bu işe girerek bugünlere geldik. Başta Mustafa Kozuva olmak üzere Kozuva Ailesi'ne verdikleri destek ve katkı için teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
GLOBAL PAZARDA ÖNEMLİ BİR OYUNCU OLMAYI HEDEFLİYORUZ
Hedeflerinin ve hayallerinin çok büyük olduğunu belirten Bross Çorap Yönetim Kurulu Üyeleri Yavuzarslan ve Kozuva, "Hedefimiz Bross markasını global pazarda sektörünün en önemli aktörlerinden biri haline getirerek, ülkemizin ihracaatına katkı sağlamak. İstihdam sayımızı daha yukarlara taşıyarak daha fazla insanın evine ekmek götürmesine vesile olmak" dediler.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.