Hastalar artık haklarını arıyor

Çerkezköy Devlet Hastanesi Başhekimliği tarafından oluşturulan Hasta Hakları Kurulu'na 2007 yılı içinde toplam 97 vatandaş başvuruda bulunurken, 70 vatandaşın yaptığı başvuru yerinde çözüldü, 27 vatandaşın başvurusu ise Hasta Hakları Kurulu'nda görüşülerek karara bağlandı.

Hastalar artık haklarını arıyor

97 KİŞİ BAŞVURUDA BULUNDU

Çerkezköy Devlet Hastanesi Başhekimliği tarafından kurulan Hasta Hakları Kurulu'nun 2007 yılında yaptığı çalışmalar ile ilgili bilgi veren Hasta Hakları Kurulu Sorumlusu Onur Öztürk, 2007 yılı içerisinde Devlet Hastanesi'nde 420 bin 859 vatandaşın poliklinik hizmeti aldığını ve 5 bin 993 hastanın ise yatakta tedavi gördüğünü belirterek, "Bu hastalarımızın hizmet alırken karşılaştıkları sorunları tespit etmek, onlara yardımcı olabilmek, istek ve taleplerini dinlemek amacı ile oluşturulan Hasta Hakları Kurulumuza 2007 yılı içinde toplam 97 vatandaşımız başvuruda bulundu.

70'İ ANINDA ÇÖZÜLDÜ

Yapılan bu 97 başvurunun 70 tanesi hemen, yerinde çözülürken, 27 tanesi ise Hasta Hakları Kurulumuz tarafından görüşülerek karara bağlandı" dedi.

15 GÜN İÇİNDE NETİCELENİYOR

Hasta Haklarına müracaat eden vatandaşların sorunları ile anında ilgilenildiğini ve ilk etapta sorunun yerinde çözülmesine gayret gösterildiğini belirten Hasta Hakları Kurulu Sorumlusu Onur Öztürk, "Eğer yerinde çözülmüyorsa gelen vatandaşa Hasta Hakları Müracaat Formu'nu doldurtuyoruz. İki gün içerisinde ilgili personelden şikayek konusu ile ilgili bilgi isteniyor. Konunun görgü tanıklarının bilgisine başvuruluyor ve ardından 15 gün içinde Hasta Hakları Kurulu toplanarak, söz konusu başvuruyu karara bağlıyor. Bu kurul toplantısına isterse başvuruyu yapan vatandaş ta katılıyor. Kurul kararı da kendisine yazılı olarak tebliğ ediliyor" dedi.

HİZMET KALİTESİ ARTIYOR

Devlet Hastanesi'ndeki Hasta Hakları Servisi'nin hafta içi hergün 08.00-17.00 saatleri arasında açık olduğunu ve bir sorun ile karşılaşan vatandaşların bu servise müracaat etmelerini isteyen Hasta Hakları Kurulu Sorumlusu Onur Öztürk,vatandaşların eski yıllara göre daha çok kendilerine müracaatta bulunduğunu ve haklarını aradığını belirterek, "Bu şekilde Hastanemizin hizmet kalitesi de artıyor" dedi.

BİR DOKTOR UYARILDI

Öte yandan 2007 yılında vatandaşların yaptığı müracaatlar sonucunda Hasta Hakları Kurulu tarafından kusurlu bulunan bir doktora uyarı verildiği de öğrenilirken, yapılan tüm başvuruların sonuçlarının yazılı olarak vatandaşa ulaştırıldığı da öğrenildi.

27 ŞİKAYET KURULA GİTTİ

Çerkezköy Devlet Hastanesi tarafından 2006 yılı başında kurulan Hasta Hakları Birimi'ne 2007 yılı içinde 97'i vatandaşın başvuruda bulunduğu öğrenilirken, yapılan 97'i başvurunun 70 tanesinin hemen yerinde değerlendirilerek, çözüldüğü 27 tanesi ile ilgili de Hasta Hakları Kurulu'nun karar verdiği öğrenildi.

Ayrıca 2008 yılı içinde de şuana kadar 3 tane vatandaşın başvurusunun olduğu ve bu başvuruların 2 tanesinin yerinde çözüldüğü, bir tanesinin ise Hasta Hakları Kurulu'nda görüşüldüğünü belirten yetkililer, "Sistemin özünde hastane içinde bizim gözümüzden kaçan aksaklıkların, sorunların tespit edilmesi var. Bu tür aksaklıklar vatandaşlarımız tarafından tespit edilip, bize iletildiğinde sıkıntıların, sorunların çözülmesi için hemen harekete geçiyoruz, yapılan başvuruyu değerlendiriyoruz" dediler.

BAŞVURMAKTAN ÇEKİNMEYİN

Hasta Hakları Kurulu için hastanenin girişinde ve herkesin rahatlıkla ulaşabileceği bir oda tahsis ettiklerini ve burada görevlendirdikleri bir memurun mesai saatleri içinde vatandaşların şikayetlerini aldığını belirten Hastane Yönetimi, herhangi bir sorunla karşılaşan vatandaşların bu birime başvuruda bulunmasını istedi.

PERSONELDE EĞİTİLİYOR

2007 yılı içinde topluma yönelik eğitim çalışması da yaptıklarını belirten Hasta Hakları Kurulu Sorumlusu Onur Öztürk, bu eğitimlere 162 kişinin katıldığını, çalışanlara yönelik yaptıkları eğitime ise 27 personelin katıldığını belirterek, panel, sempozyum, organizasyon gibi 4 tane de farklı bir etkinlik düzenlediklerini kaydetti.

2008'DE DE FAALİYETLER DEVAM EDECEK

Ayrıca Devlet Hastanesi'nde yatan 587 hastayı da hasta hakları, refakatçı, ziyaretçilerin uyması gereken kurallar ve hasta sorumlulukları hakkında bilgilendirdiklerini belirten Hasta Hakları Kurulu Sorumlusu Onur Öztürk, eğitim ve bilgilendirme çalışmalarının 2008 yılında da devam edeceğini ifade etti.

MÜRACAAT EDİN

Vatandaşların Hasta Hakları Kurulu'na yapacakları şikayetlerin anında değerlendirileceğini ve sorunun aşılması ve çözülmesi için anında harekete geçildiğini belirten Hastane Yönetimi de, hastanede sorunla, engelle karşılaşan herkesin bu birime müracaat etmesini bir kez daha istediler.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.