Başakşehir Okulları kendini basına tanıttı

Başakşehir Okulları yönetimi, Kapaklı ve Çerkezköy'deki gazetecilerin bir araya geldiği programla okulun sosyal ve fiziki yeterliliklerinin tanıtımını yaptı.

Başakşehir Okulları kendini basına tanıttı
Tamer Avcılar
Tamer Avcılar
06 Ocak 2020 Pazartesi 11:57

Basın mensuplarıyla bir araya gelen  Başakşehir Okulları  Genel Müdürü Mehmet Demirbaş, İlkokul Müdürü Kıvanç Dizman, Ortaokul Müdürü Aylin Arda, Atölye Koordinatörü Fatih Çakar, İşletme Müdürü Fatih Demir, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi Başkanı Gamze Koçak ve Yabancı Dil Bölümü Zümre Başkanı Leyla Yılmaz, yerel medya mensuplarını ağırlamaktan büyük memnuniyet duyduklarını belirttiler.
 İlk olarak basın mensuplarıyla birlikte kahvaltı yapan okul yönetimi kahvaltının ardından okul tanıtımına geçtiler.
Okul Tanıtın etkinliğinde ayın zamanda yazılı bir basın açıklaması da yapılarak okulun teknik yeterliliklerinin yanı sıra vizyon ve misyonunuda değinildi.
Yapılan basın açıklamasında şu bilgilere yer verildi: “Kendimizi sizlere tanıtmak istiyoruz. Emre Kozuva Başakşehir Okulları Yönetim Kurulu Başkanı, Mehmet Demirbaş Başakşehir Okulları Genel Müdürü, Kıvanç Dizman Başakşehir Okulları İlkokul Müdürü, Aylin Arda Başakşehir Okulları Ortaokul Müdürü, Fatih Çakar Başakşehir Okulları Atölye Koordinatörü, Fatih Demir Başakşehir Okulları İşletme Müdürü, Gamze Koçak Başakşehir Okulları Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi Zümre Başkanı, Leyla Yılmaz Başakşehir Okulları Yabancı Dil Bölümü Zümre Başkanı.
 
YAŞAM ALANIMIZ
Tekirdağ ili Kapaklı ilçesi Pınarca Mahallesi yolu üzerinde, doğa ile iç içe 11 bin metrekarelik kapalı alana sahip, öğrencilerin her türlü ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte olup kapalı spor salonuaçık spor alanları, anasınıfı, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim binalarından oluşan Başakşehir Okulları;  benzersiz fiziki yapısı, botanik bahçesi ileçevresinde bu niteliklere sahipolan ilk ve tek özel okuldur.
Okulumuz;  43 derslik,açık ve kapalı spor sahası,  300 kişilik konferans salonu, açık alanda bulunan amfi tiyatrosu, 17 atölye ve tam donanımlı laboratuvarları ile şehrin trafik karmaşasından uzak, doğanın kalbinde,öğrencilerin huzur ve güven içinde, ileri teknoloji ile eğitim görmelerine imkân sağlayan fiziksel donanıma sahiptir.
 
EĞİTİM FELSEFEMİZ
Çağımızın değişen ve gelişen algısı içerisinde, öğrencilerimize çoklu öğrenim alanları sunuyoruz. Yaratıcılıklarını ortaya koymalarına imkan tanıyıp, tüm disiplinleri bir araya getirmeye çalışarak bireylerin alternatif düşünme yeteneklerinin gelişimine katkıda bulunuyoruz. Bilimsel ve zihinsel açıdan sınırsız bir özgürlük alanı sunularak öğrencinin merkeze alındığı beceri temelli atölyelerimizde, ana ders kavram ve kazanımlarının entegrasyonu, zeka ve öğrenme alanında yapılan çalışmalar ile her bir bireye ulaşıyoruz. Öğrencilerimizi özgür bir birey olarak görüp araştıran-inceleyen, problem çözebilen, seçim yapabilen, sorumlu birer dünya vatandaşı olarak yetiştirmek kurumumuzun öncelikli hedefleri arasında yer almaktadır.Bu amaçlar doğrultusunda Başakşehir Okullarında her türlü imkan hazır hale getirilmiştir.
Okulumuzda, öğrenciler ayrı birer birey olarak kabul edilmektedir. Her öğrenci tek tek ele alınır;  bireysel ihtiyaçları ve birbirinden ayrılan özellikleri belirlenerek ihtiyaca yönelik öğrenciye uygun planlamalar yapılmaktadır. Onları eşsiz kılan, diğer öğrencilerden ayıran kişiliklerini, yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfetmelerine rehberlik etmek amaçlanmaktadır.
Merkezi sınav sonuçları ile akademik başarıyı her yıl zirvede tutan Başakşehir Okulları, “Sadece sınav başarısı için değil; hayata hazırlanmak, kendimizi keşfetmek için öğreniriz.” prensibini ilke edinmiştir.
 
DİL POLİTİKAMIZ
Globalleşen modern dünyamızda yabancı diller artık bir gereklilik haline geldi. Başakşehir Okulları çağın sunduğu bütün imkânları öğrencilerin bilgi dünyasını zenginleştirmek için kullanıyor.
Başakşehir Okullarında, Avrupa Ortak Dil Kriterleri’ne uygun olarak güncel eğitim metotlarıyla öğrencilere dili aktif kullanabilecekleri ortamlar sağlanarak uluslararası standartlarda verilen yabancı dil eğitimi, kademelere göre farklı dil eğitim programları planlanmakta ve etkinlikler uygulanmaktadır.
Okulumuzda İngilizce ve ikinci yabancı dil olarak da Almanca dili eğitimi verilmektedir. Milli Eğitim Bakanlığının öğretim programları ile tam bir uyum içerisinde uygulanan programın yanı sıra okulumuzda eğitimi seçmeli yabancı dil ve kulüp çalışmaları olarak verilen Rusça ve İspanyolca dilleri ile öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası platformlarda karşılaşabilecekleri her tür sistem gerekliliklerine karşı donanımlı bireyler olarak yetiştirmekteyiz.
 
Öğrencilerimiz, dil öğrenimlerini mükemmele taşımak amacıyla onlar için hazırlanan proje ve temel beceriler bazlı Our Learning Journey, Global Village, Don’tlaugh At Me gibi dilin yanı sıra karakter gelişimi ve sosyal sorumluluğu da kapsayan aktivitelere büyük bir hevesle dahil oluyor.
Öğrenmeye ilişkin materyallerimiz; öğrencilerin bireysel ve toplu olarak ihtiyaçları, öğrenme farklılıkları da göz önüne alınarak büyük bir titizlikle seçiliyor. Her bireyin farklı öğrenme yetisini ve geçmişini göz önünde bulunduruyor, bu anlamda herkesin beceri ve bilgisine göre farklı uygulamalar ile eğitim veriyoruz.
Okul olarak hedefimiz;  uluslararası bilinç edinebilmiş, sorumlu birer dünya vatandaşı, eğitimli ve becerikli bir nesil yetiştirmektir.
 
 REHBERLİK ANLAYIŞIMIZ
Başakşehir Okulları Rehberlik ve Psikolojik Danışma birimi, anasınıfından lise son sınıfa kadar öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve gelişim dönemlerini dikkate alarak herbireyin ‘değerli ve biricik' olduğu yaklaşımı ile 'sorun' odaklı değil 'gelişim ve süreklilik' odaklı rehberlik anlayışıyla çalışmalarını yürütmektedir.
Başakşehir Okulları Rehberlik ve Psikolojik Danışma birimi çalışmalarının temel amacı çocuğun kendini tanıması, kabul etmesi ve geliştirmesidir. Bu amaç doğrultusunda yapılan tüm çalışmalar kişilik keşfi süreci olarak tanımladığımız eğitimler, atölyeler, test, gözlem ve rehberlik aşamalarından oluşmaktadır. Her öğrenciyi kendi profili kapsamında değerlendirerek uygun eğitim yaklaşımı ile gelişimini sağlamayı hedefleyen okulumuz, öğrenci odaklı eğitim anlayışını veli-öğretmen-öğrenci üçgeni ekseninde pekiştirmektedir.
Okulumuzun sahip olduğu bu bakış açısı ile Rehberlik ve Psikolojik Danışma birimi okul süreçlerinin temel parçası ve eğitimin önemli bir tamamlayıcısıdır.
 
 
ATÖLYE SİSTEMİ VE DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM
Okulumuzda öğrencilerimizin 21.yy becerileri ile beraber yetişebilmesi adına elimizden gelen tüm gayreti gösteriyoruz.  Yaşadığımız dünya ile gelecek arasında köprü olacak nitelikte uygulamalı eğitim alanları planlıyoruz.
Okulumuzda bilimden sanata, teknolojiden spora bu alanlarla ilgili 17 farklı atölye uygulaması ile çalışmalarımıza başlamış bulunmaktayız.  İlerleyen süreçte bu sayı 25’in üzerine çıkacak ve derslerle entegrasyonu tamamlanmış olacaktır. Türkiye’de bir ilk olma özelliğini taşıyacak olan “Kazanım Temelli Atölyeler” projesini hayata geçiriyoruz. Öğrencilerimizin derslerde daha aktif olmaları, yaparak-yaşayarak öğrenmeleri ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirebilmeleri için tüm derslerini atölye mantığı ile yeniden planlıyoruz. Özellikle anasınıfı ve ilkokul kademesinde sınıf düzeyinde temel kazanımları disiplinler arası etkileşim yaklaşımı ile çok yönlü olarak işliyoruz. 
Kurumumuzda atölye sistemi iki ayrı kurgu üzerine inşa edilmiştir. 1.si Başakşehirİnovasyon ve Bilim Merkezi, 2.si de Beceri-Yetenek Atölyeleri. İnovasyon ve Bilim Merkezimizde Düşünme Becerileri, STEM ve MAKER-ROBOTİK atölyelerimizle öğrencilerimizi geleceğe hazırlarken Beceri-Yetenek Atölyelerimizle onlara hayatın içinden deneyimler sunuyoruz. Gastronomi Atölyemizle onlara gerçek bir mutfak deneyiminin, Estetik Sanatlar Atölyemizle kil-çamurun eşsiz güzellik ve tasarım dünyasının, Ebru Atölyemizle sanatın sabır ve inceliğinin kapılarını açıyoruz.”
 
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.